اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

حدیث هفته

بزرگترین خطر براى انسان آن است که از گناهان خود غافل شود

از حکمتهاى امام صادق «علیه السلام»: إذا رأیتم العبد یتفقد الذنوب من الناس ناسیاً لذنبه فاعلموا أنه قد مکر به.

 (تحف العقول صفحه 364)
اگر کسى همواره به دنبال کشف عیوب مردم بوده و گناهان آنان را تفحص نماید اما گناهان و خطاهاى خود را فراموش کند، چنین انسانى دچار مکر و فریب شده و به وادى خطرناکى دچار شده است.
زیرا بزرگترین خطر براى انسان آن است که از گناهان خود غافل شود چون این امر موجب مى‏گردد که در صدد اصلاح خود برنیاید و چنین فردى فریب خورده است.
(از احادیث منتخب رهبر معظم انقلاب «دام ظله» در شروع درس خارج)

سفر به استان بوشهر- سخنرانی

برخی افراد خودخواه و دنیا طلب دست در دست بیگانه می خواهند مانع پیشرفت ملت ایران شوند

رییس جمهور با بیان اینکه برخی افراد خودخواه و دنیا طلب دست در دست بیگانه می خواهند مانع پیشرفت ملت ایران شوند ، گفت : دشمنان از پیشرفت ملت ایران ناراحت و عصبانی هستند و نمی خواهند ایران آرام بوده و در کشور همدلی وجود داشته باشد.
دکتر محمود احمدی نژاد در اجتماع باشکوه و پرشور مردم استان بوشهر با تاکید بر اینکه دشمنان و بدخواهان ملت ایران نمی خواهند احساس قدرتی که در ایران به وجود آمده ادامه یابد تصریح کرد: دنیا بداند ملت ایران مسیر پیشرفت خود را پیدا کرده است و بدون توجه به تبلیغات دشمنان تا فتح همه قله ها و کاخ های ستمگران عالم، از پا نخواهد نشست.
رییس جمهور خاطر نشان کرد : برخی افراد خودخواه و دنیا طلب که در دوره ای همراه نظام بودند یا از ابتدا مشکل داشتند و همراهیشان ظاهری بود یا بعدها دچار مشکل شدند، آنها خود را مالک ملت و صاحب ایران می دانند و تصور می کنند که ملکی داشته اند و ایران روی ملک آنها افتاده است.
وی با تاکید بر ساختن و آبادانی همه نقاط ایران اظهار داشت : امروز ساختن ایران یک وظیفه و امری مقدس و نیازمند همراهی، همدلی و کار و تلاش است. ساختن ایران ارایه یک الگوی زندگی متعالی به همه بشریت است که به شدت مشتاق و منتظر آن هستند.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ، آزادی بیان، حق تعیین سرنوشت، آزادی مطالبه عدالت و عزت را جزء حق مسلم ملت ها دانست و گفت: ملت ها باید بتوانند حاکمان و مدیران خود را انتخاب و تعیین کنند که کشورشان در چه مسیری حرکت کند.
دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه دیکتاتورهای جهان وابسته به کشورهایی هستند که شعار آزادی و دموکراسی سر می دهند، گفت: دیکتاتورها به نسبت دیکتاتوری از یک طرف از ملت های خود جدا شده و منفور آنها می شوند و از سوی دیگر وابسته به قدرت های استکباری شده و هرچه قدر دیکتاتور تر باشند بیشتر مورد حمایت مستکبران قرار می گیرند.
دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشند که آنچه در 60 -70 سال گذشته از قدرت های سلطه گر و مستکبران به ثبت رسیده، بی وفایی و ناجوانمردی بوده است و آنها برای نجات خود ، دیکتاتورها را قربانی کرده اند.
وی افزود: صدام برای خودشیرینی در مقابل مستکبران جنایت های زیادی مرتکب شد اما زمانی که منافع مستکبران در حذف صدام بود، یک ثانیه هم در این موضوع تامل و تاخیر نکردند و با یک طراحی او را نابود و از صحنه خارج کردند.
رییس جمهور با اشاره به خیانت های شاه خائن در دوران پیش از انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی ها که به طور گسترده از شاه خائن و دیکتاتور وابسته این سرزمین حمایت می کردند زمانی که شعله های خشم ملت ایران برافروخته شد، حتی حاضر نشدند او را در کشورهای خود پناه دهند و از او حمایت کنند.

دوره ای که بخواهند ملت ها را فریب دهند به پایان رسیده است
دکتر احمدی نژاد خطاب به قدرت های سلطه گر با تاکید بر اینکه دوره ای که بخواهید ملت ها را فریب دهید به پایان رسیده است ، تصریح کرد: امروز دورانی که بخواهید سیستم هایی که تماما در اختیار و وابسته شما باشند و آنها را با فریبکاری ، دروغگویی و سوار شدن بر موج احساسات مردمی جابجا کنید تا سیستم وابستگی به خود را حفظ کنید به پایان رسیده است .
وی با تاکید بر اینکه مستکبران به آخر خط رسیده اند و دو راه بیشتر ندارند، اظهار داشت: راهی که آینده آنان را تضمین می کند این است که به اقیانوس ملت ها بپیوندند، فریب کاری را کنار گذاشته و صداقت را پیشه کنند و راه دوم ادامه استکبار و دغل کاری کنونی است و با توجه به اینکه ملت های عالم بیدار شده اند، در صورت انتخاب این راه، دست قدرت خدا از آستین مردم بیرون آمده و آنان را از کاخ هایشان به زیر و به ذلت خواهد کشاند.

استکبار به دنبال فریبکاری جدید است
رییس جمهور با بیان این که استکبار به دنبال فریبکاری جدید است گفت: دولت های استکباری امروز به ظاهر رنگ عوض کرده اند، آنها شعار طرفداری و حمایت از ملت های منطقه، عرب  و مسلمان می دهند ولی باز به دنبال فریب کاری جدید هستند.
دکتر احمدی نژاد گفت: مشکلات امروز بشر برای این است که عده ای که از مسیر خدا منحرف شده ، ثروت و قدرت دنیا را در اختیار گرفته اند و بدون آن که اقداماتشان برای خدا و بسم الله باشد به اسم شیطان، و هواهای نفسانی می خواهند امور دنیا را اداره کنند.
وی افزود: کسی که به اسم شیطان برای شیطان و خودخواهی های خود کار می کند، حاصل رفتارش جنگ ها، کشتارها و ضربه زدن های سنگین به اقتصاد، شخصیت و فرهنگ ملت هاست.
دکتر احمدی نژاد با اشاره به فریب کاری صورت گرفته برای لشگرکشی به افغانستان و عراق گفت: حاصل این اقدام شیطانی این بود که بیش از یک میلیون انسان کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند و ثروت ملت افغانستان، عراق و دارایی و حیثیت مردم این کشورها لگد مال شده است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه نظام سلطه برای امیال شیطانی خود رژیم صهیونیستی را بر منطقه تحمیل کردند، گفت:حدود چهار سال است که مردم مظلوم غزه تحت محاصره آب،غذا و دارو قرار دارند .
دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مستکبران متوجه شده اند که در دل ملت های منطقه و جهان جایی ندارند  ملتها بدنبال مطالبه عدالت، حق، حاکمیت، آزادی و عزت و کرامت هستند اما نظام سلطه خیال می کند می تواند این انرژی برخاسته از اراده ملتها را منحرف و مدیریت کرده و وضعیت گذشته برخی دیکتاتوری های حاکم در جهان را به شکل و نام دیگر و با تابلویی دیگر دوباره بر ملت ها حاکم کنند، آنها به دنبال طراحی پیچیده، می خواهند رژیم صهیونیستی را نجات دهند.

در سال آینده 30 هزار میلیارد تومان فقط برای ایجاد اشتغال جوانان خواهد یافت

دکتر احمدی نژاد در ادامه طرح هدفمندی یارانه ها را گامی به سوی عدالت دانست و گفت: به فضل الهی با پشتیبانی و هوشمندی همه ملت ایران، این طرح مسیر خود را به خوبی طی خواهد کرد و روزی خواهد رسید که همه یارانه ها و درآمد داخلی نفت مستقیما در اختیار آحاد مردم قرار گیرد.
وی از اهتمام دولت برای انجام چند اقدام مهم در سطح ملی خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهمترین این اقدامات، تلاش برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از سرزمین ایران به ویژه استان بوشهر است و در این زمینه 30 هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه های معمول فقط برای ایجاد اشتغال جوانان در سال آینده اختصاص خواهد یافت و به نمایندگی از ملت ایران مراقبت خواهم کرد که دیگر این بودجه ها فقط در مرکز کشور هزینه نشود یا در اختیار عده ای معدود قرار گیرد و سهم استان ها باید مستقیما به آنها داده شود.
رییس جمهور اضافه کرد: دولت تلاش می کند قبل از پایان سال یا حداکثر در فروردین ماه سهمیه استان ها از جمله استان عزیز بوشهر را با لحاظ کردن محرومیت و عقب ماندگی های گذشته، ابلاغ کند.

سرسوزنی عقب نشینی از حقوق هسته ای ملت ایران محال است
رییس جمهور در ادامه به موضوع هسته ای اشاره کرد و با تاکید بر اینکه سرسوزنی عقب نشینی از حقوق هسته ای ملت ایران محال است، اظهار داشت: اگر عده ای خیال می کنند که با طولانی کردن موضوع مذاکره و با بهانه تراشی های مختلف ،کسی در ایران پیدا خواهد شد که سرسوزنی از حق ملت ایران کوتاه بیاید اشتباه می کنند و این ملت روی حق خود ایستاده است.
رییس جمهور با اشاره به مذاکرات استانبول اظهار داشت: البته انتظار نداشتیم که همه مسائل در استانبول حل شود اما اگر طرف های مذاکره راه همکاری را انتخاب کنند امکان به نتیجه رسیدن گفت و گوها وجود دارد. باید معلوم شود که آنها چه گام هایی را می خواهند بردارند تا ما هم گام هایی را در چارچوب قانون و حقوق مسلم ملت ایران برداریم.
وی با بیان اینکه ملت ایران همواره از منطق، عدالت و احترام به ملت ها و قانون استقبال کرده است، اظهار داشت: اگر طرف های مقابل صادقانه جلو بیایند بدون تردید نتیجه خواهند گرفت. باید اخلاق گذشته را کنار بگذارید و با احترام، پایبندی به قانون و عدالت جلو بیایید تا با همکاری یکدیگر برای مسائل دنیا راه حل پیدا کرده و اختلافات را برپایه عدالت رفع کنیم.

لباس دلیران تنگستان و شهید رییس علی دلواری، لباس غیرت ، وطن دوستی، ایمان و شجاعت است
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود هوشیاری ، میهمان نوازی و خونگرمی و مجاهدت مستمر را از ویژگی های برجسته مردم استان بوشهر دانست و اظهار داشت : بوشهر مهد پرورش عالمان عامل و شجاع و جوانان مومن و انقلابی است ، مردم بوشهر در طول تاریخ و بویژه امروز برای همه ملت ایران مفید و نافع هستند دلهای دریایی، همت های آسمانی و اراده های مستحکم و اندیشه نورانی، استان بوشهر را در مسیر پیشرفت و کمال قرار داده است و به فضل الهی تا بالاترین حد شایستگی حرکت خواهند کرد .
دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد : خلیج فارس همواره نور عزت ، هدایت و معنویت را منتشر کرده است و تا بوشهری های عزیز هستند این خلیج نیلگون همواره خلیج فارس و موجب عزت ایران خواهد بود .
رییس جمهور گفت : لباس بوشهری ، لباس دلیران تنگستان و شهید رییس علی دلواری، لباس غیرت ، وطن دوستی، ایمان و شجاعت شیرمردان و شیرزنان استان بوشهر است .

تصمیمات گسترده تر ، بزرگتر و راهگشاتری برای عمران و آبادی استان بوشهر اتخاد خواهد شد
وی همچنین به اقدامات دولت در زمینه عمران و آبادانی استان بوشهر اشاره کرد و بوشهر را قطب گاز و انرژی کشور خواند و گفت : با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در عسلویه، پارس شمالی و جنوبی، سود و منفعت اول سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این بخش ها باید به جوانان و مردم این استان اختصاص یابد.
وی با اشاره به پروژه های عمرانی در استان خاطر نشان کرد : در کارگروه ها و همچنین جلسه استانی هیات دولت روند پیشرفت پروژه های موجود در استان بررسی و موانع احتمالی برطرف خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه مصوبات دور اول و دوم سفرها باید به طور کامل اجرا شود، گفت: در جلسه امشب هیات دولت تصمیمات گسترده تر ، بزرگتر و راهگشاتر برای عمران و آبادی استان بوشهر اتخاد خواهد شد.
دکتراحمدی نژاد با بیان اینکه مقدمات کار برای گسترش راه ها و راه آهن استان فراهم شده، تصریح کرد: در جلسه هیات دولت تصمیمات مناسبی برای کشاورزی و تامین آب کشاورزان، حمایت از طرح های گلخانه ای،‌ مسکن و عمران روستایی و توسعه گاز این منطقه اتخاذ خواهد شد و مشکلات مربوط به روستاهایی که کنار نیروگاه قرار گرفته اند نیز نهایی شود.
رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه در زمینه سرمایه گذاری صنعتی ، عمران شهری و روستایی اقدامات مناسبی در استان بوشهر در حال انجام است، اظهار داشت: در حال حاضر 32 درصد از سود فعالیت های عمرانی به مردم این استان اختصاص می یابد که باید این رقم به 50 درصد ارتقاء یابد.

ویژگی های دولت اسلامی
وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به کلمه توحید ، ولایت و امامت به عنوان حلقه اتصال به آسمان و هدایت ، عدالت محوری ، مهرورزی ، حفظ کرامت انسانی و دفاع از حقوق مردم ، دفاع از مظلوم و ظلم ستیزی ، خدمت به مردم و تلاش برای پیشرفت و اعتلای کشور ، تلاش برای حفظ عزت ملت و عزت ملی ، تلاش برای ساختن جامعه نمونه و الگو و اقامه نماز را از جمله ویژگی های دولت اسلامی دانست و گفت : در موضوع اقامه نماز اخلاص شرط قبولی نماز است ، نماز هر چقدر خالص تر باشد مقبول تر و سازنده تر است . نماز انسان مثل لوکوموتیو در حال حرکت است که اندیشه و ایمان انسان را رو به جلو حرکت می دهد و پشت سر ادامه زندگی، اندیشه ، نیات و تلاش های انسان را با خود به جلو می برد و اگر نماز برای خدا باشد همه زندگی انسان برای خدا خواهد شد .
رییس جمهور با اشاره به اهمیت تکبیر در نماز اظهار داشت : نماز بعد از نیت با تکبیر آغاز می شود یعنی خدا بزرگ است هر کس خدا را بزرگتر بشناسد به اقیانوس بی پایانی متصل می شود که هیچ گاه احساس ضعف و اندوه و نگرانی نمی کند همه قدرت ها را زیر پای خود می بیند و خود را در بالاترین قله عزت و کمال پیدا می کند.
دکتر احمدی نژاد گفت : نماز با "بسم الله الرحمن الرحیم" آغاز می شود . بسم الله یعنی هر اقدامی برای خدا ، به سوی خدا ، با هدف رسیدن به خدا و اتکا به اسم خدا انجام می‌شود.
رییس جمهور افزود: هر کاری که با نام خدا و با هدف رضای خدا و برای رسیدن به جوار قرب الهی و اسماء الهی و بسم الله انجام شود، موجب تقویت عشق و محبت و دلبستگی و دلگرمی انسان ها شده و موجب ارتقاء سطح ایمان و معنویت و کمال انسانی نیز می شود .
دکتر احمدی نژاد گفت: هر عملی که در مسیر الهی انجام شود ماندگار خواهد بود و عملی که در مسیر غیر الهی باشد فناپذیر و نابود شدنی است.
وی گفت : انسان برای ماندگاری تلاش می کند اگر بخواهد آثار مثبت و سازنده اعمالش باقی بماند باید کار را با بسم الله آغاز کند وقتی کاری با بسم الله آغاز شود هرگز شکستی در آن نخواهد بود. اگر تمام اهداف دنیایی با بسم الله آغاز شود ماندگار بوده و انسان را متعالی خواهد کرد اما اگر برای غیر خدا باشد موجب زیان خواهد بود. از این رو هیچ هدف و مقصدی جز خدا و برای خدا اصالت ندارد .
رییس جمهور با بیان اینکه ما مامور به برپایی نماز هستیم ، اظهار داشت : اگر جامعه به جایی برسد که آحاد مردم کارهایشان برای خدا و به اسم الله باشد آن جامعه به سوی مهربانی و محبت سوق پیدا خواهد کرد و همه به یکدیگر عشق می ورزند. به نسبتی که در جامعه رحمت و محبت باشد مشکلات آن جامعه کمتر خواهد بود .



امروز بیش از هر زمان دیگر عزم ملت برای رسیدن به اوج قله عظمت مصم

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم آذربایجان با اشاره به حرکت رو به گسترش بیداری اسلامی در دنیای اسلام، آن را ثمره شیرین مقاومت و ایستادگی ملت عظیم ایران در 33 سال گذشته دانستند و تأکید کردند: امروز به برکت ایمان و اسلام، صلابت، عزت، پیشرفت و تأثیرگذاری ایران اسلامی، بیش از هر زمان دیگر درخشان تر و عزم ملت برای رسیدن به اوج قله عظمت مصمم تر است.
در این دیدار که در آستانه سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 56، انجام شد، رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از ایمان، اخلاص، پایمردی و بصیرت مثال زدنی مردم آذربایجان در طول تاریخ بویژه در مقاطع مختلف نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی ایران افزودند: مهمترین ویژگی حرکت مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 الگو شدن آن برای حرکتهای بعدی ملت ایران بود و اگر قیام 29 بهمن 56 روی نمی داد، قیام 19 دی مردم قم به فراموشی سپرده و روند حرکت ملت ایران در مسیر نهضت اسلامی، متوقف می شد.
حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران را نیز الگو شدن آن برای ملتها دانستند و خاطرنشان کردند: علت اصلی فشارهای گوناگون به جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون جلوگیری از الگو شدن حرکت عظیم ملت ایران بوده است.
ایشان با اشاره به تحریم های اقتصادی، ترور دانشمندان برجسته علمی، و اتهام زنی های گوناگون در زمینه حقوق بشر، تأکید کردند: همه فشارها و تبلیغات برای این است که حرکت ملت ایران را متوقف کنند و موجب رویگردانی افکار عمومی منطقه و جهان از جمهوری اسلامی ایران شوند اما برخلاف خواسته سلطه گران، ایران اسلامی روز بروز قویتر و پیشرفته تر شده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هشت سال دفاع مقدس موجب شد سرداران جوان و شجاع ملت ایران امکان بروز بیابند و تحریم های اقتصادی و علمی نیز باعث شد، استعدادها و تواناییهای جوانان شکوفا شود.
حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین ویژگی مردم آذربایجان و تبریز را شور و شعور، و عزم راسخ همراه با بصیرت دانستند و خاطرنشان کردند: این ویژگیها از جمله بصیرت همراه با قدرتِ تحلیل باید همچون 33 سال گذشته در نسل جوان و همچنین نسلهای بعدی حفظ و تقویت شود.
ایشان تأکید کردند: اگرچه جوان امروز امام (ره) و شهید باکری ها را ندیده و دوران سخت 8 سال دفاع مقدس را لمس نکرده است اما فکر، تشخیص و راه جوان امروز، همان فکر و مسیر سالهای اول انقلاب اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه بصیرت ایمانی، شریان حیاتیِ احیاء کننده فکرها و دلها است، افزودند: این بصیرت ایمانی باید همواره ادامه پیدا کند، همانگونه که تاکنون ادامه داشته و تأثیر خود را نیز در دنیا گذاشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای بیداری اسلامی مشهودِ کنونی در منطقه را متأثر از حرکت ایمانی و عزم راسخ ملت ایران دانستند و تأکید کردند: قضایای بسیار مهم مصر ناشی از حرکت بیداری اسلامی و تحقیر سالهای متمادی ملت فهیم، کهن و صاحب تمدن مصر است.
ایشان شکل گیری حرکتهای عظیم اجتماعی را تدریجی و در طول سالیان متمادی اما بروز آنها را ناگهانی و دفعی، دانستند و افزودند: ذلت و تحقیری که حکومت مصر در طول سالهای گذشته به دلیل وابستگی به امریکا و رژیم صهیونیستی بر مردم تحمیل کرد، سرانجام ملت و جوانان مصر را به ستوه آورد و اینگونه بصورت ناگهانی بروز کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، نقش جوانان مصری و ایمان و عزم راسخ آنها را در حرکت عظیم مردم، تعیین کننده خواندند و خاطرنشان کردند: حرکت مردم مصر با پیشتازی جوانان از مساجد و نمازهای جمعه آغاز و سرانجام به یک حرکت عمومی تبدیل شد.
حضرت آیت الله خامنه ای حضور مردم در صحنه را موجب ناکارآمد شدن ابزارهای سیاسی، نظامی و اقتصادی قدرتهای زورگو دانستند و افزودند: امریکاییها می توانند به دولتهای بدون پشتوانه مردمی به راحتی زور بگویند و هرگاه هم که به سردمداران آنها نیاز نداشته باشند به آنها همچون محمدرضا پهلوی و بن علی بی محلی کنند اما هنگام حضور مردم در صحنه، در مقابل عزم راسخ آنها، نمی توانند کاری از پیش ببرند.
ایشان تأکید کردند: این اتفاق مهم امروز در مصر روی داده است البته امریکا تلاش دارد تا با منحرف کردن حرکت مردم مصر و قانع کردن آنها به برخی دستاوردهای جزئی، مردم را به خانه هایشان بازگرداند ولی بعید است چنین ترفندهایی در مقابل مردمی که بیدار شده و قدرت و توان تأثیرگذاری خود را متوجه شده است، به نتیجه برسد.
رهبر انقلاب اسلامی عامل اصلی عزت و پیشرفت ملت ایران را ایمان و اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: تقویت ایمان، همت جوانان و تلاش برای تحقق بیشتر دستورات اسلام در جامعه، زمینه ساز عزت و پیشرفت روزافزون و اصلاح زندگی مادی و معنوی خواهد شد.
در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در سخنانی با گرامیداشت حماسه 29 بهمن مردم تبریز در سال 56 و نقش آفرینی مردم آذربایجان در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی بویژه 8 دی سال 88، گفت: مردم آذربایجان بویژه تبریز همواره بصیرت و ولایتمداری خود را نشان داده اند و در 22 بهمن امسال نیز همگام با اقیانوس عظیم ملت ایران، با شکوه تر از هر سال به میدان آمدند.

دیدار رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه (۱۳۸۹/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۷)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار آقای عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را دو کشور مسلمان، دوست و برادر خواندند و تأکید کردند: روابط کنونی ایران و ترکیه در ابعاد سیاسی و اقتصادی، و در مقایسه با سالیان متمادی گذشته، کم نظیر است و باید از این فرصت تاریخی برای به فعلیت رساندن همه ظرفیت های فراوان دو کشور استفاده شود.
ایشان با اشاره به هدف گذاری دو کشور برای سه برابر کردن حجم مبادلات افزودند: ما معتقدیم کشورهای نزدیک به یکدیگر می توانند همکاریهای سیاسی و اقتصادی خود را به صورت یک واحد ادامه دهند تا تأثیرگذاری آن بسیار بالا باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای جایگاه فعلی ترکیه در دنیای اسلام را بسیار متفاوت از سالهای قبل ارزیابی و خاطرنشان کردند: استقلال در مقابل غرب، فاصله گذاری با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین، از جمله مسائل مهمی هستند که موجب نزدیک شدن ترکیه به امت اسلامی شده است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این سیاست، سیاست صحیحی است و ترکیه هرچه به دنیای بزرگ اسلام نزدیک تر شود، به نفع خود و همچنین به نفع دنیای اسلام است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نزدیکی دیدگاههای ایران و ترکیه در مسائل منطقه ای بویژه مسائل افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین افزودند: تحولات اخیر مصر نیز قضایای بسیار مهمی است که می توان در جهت خیر مردم مصر و منطقه فعالیت کرد.
ایشان سلطه دهها ساله امریکا و رژیم صهیونیستی در مصر و تحقیر مردم را علت اصلی این حرکت دانستند و خاطرنشان کردند: مردم مصر، مردمی مسلمان و دارای انگیزه های قوی اسلامی هستند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هرگاه مردم وارد صحنه شوند، روند تحولات تغییر خواهد کرد و ابزارهای متعارف سیاسی و نظامی کارایی خود را از دست خواهند داد و اکنون نیز مردم مصر در وسط صحنه هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: امریکاییها به دنبال مصادره حرکت عظیم مردم مصر هستند و جمهوری اسلامی ایران با دخالت طرفهای خارجی در مصر مخالف، و معتقد است مردم باید تصمیم گیر اصلی باشند.
ایشان مهمترین موضوع در دنیای اسلام را حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی و پرهیز از افتادن در دام بیگانگان بمنظور ایجاد اختلاف و تفرقه دانستند و تأکید کردند: اگر دنیای اسلام تواناییها و ظرفیتهای بالای خود را بشناسد، شرایط بسیار متفاوت خواهد شد و دنیای اسلام می تواند به عنوان یک قدرت تأثیرگذار در تحولات بین المللی نقش ایفا کند.
رهبر انقلاب اسلامی عامل اصلی ایجاد اختلاف میان مسلمانان را دولت انگلیس خواندند و با تأکید بر اینکه همه سیاستها و تدبیرهای کشورهای اسلامی باید در جهت اتحاد و افزایش قدرت جهان اسلام باشد، خاطرنشان کردند: غرب همواره دنیای اسلام را تحقیر کرده است و هر دولت و ملتی هم که بخواهد در مقابل این تحقیر حرکت کند و تواناییهای خود را نشان دهد، با مخالفت و کارشکنی های غرب مواجه خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری وعده تخلف ناپذیر الهی مبنی بر نصرت مسلمانان افزودند: اگر به شرایط کنونی منطقه و قدرتهای سلطه گر و مقایسه آن با گذشته، توجه شود، نشانه های کمک الهی کاملاً مشهود است.
ایشان خاطرنشان کردند: امریکا و قدرتهای پر داعیه غربی سی سال پیش، منطقه را جولانگاه خود کرده بودند اما، اکنون در چه وضعیتی هستند؟ وضعیت رژیم صهیونیستی کنونی با رژیم صهیونیستی سی سال پیش چگونه است؟ ایران امروز را با سی سال گذشته مقایسه کنید. ترکیه امروز با سی سال قبل چه تفاوتی کرده است؟ عراق و فلسطین امروز با سالهای گذشته چه تفاوتهایی دارند؟ همه این موارد نشانه های کمک الهی است که این روند با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت.
در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، روابط ترکیه و ایران را روابطی کهن و تاریخی خواند و با اشاره به مذاکرات خود با رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: مذاکرات خوبی در تهران انجام شده است و امیدواریم همکاریهای دو کشور در بخشهای گوناگون بویژه در بخش خصوصی زمینه ساز کارهای بزرگی شود.
رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به تحولات منطقه گفت: همه شواهد و قرائن نشان
می دهد منطقه در حال تغییر است و امید است این تغییرات به نفع مردم و کشورهای منطقه باشد.
آقای عبدالله گل موضوع حفظ وحدت کشورهای اسلامی را نیز در مسائل منطقه ای، مهم برشمرد.

موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از م

همزمان با سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای با عفو و تخفیف مجازات ششصد و شصت و یک نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به مناسبت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات 661 نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند ارائه کرده بود، که مورد موافقت مقام معظّم رهبری قرار گرفت.

انتصاب رئیس و اعضای هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه و دفتر

انتصاب رئیس و اعضای هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی رئیس جدید و اعضای هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه را به مدت پنج سال منصوب فرمودند.
متن حکم به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به اتمام دوره‌ی مسئولیت هیأت مدیره‌ی محترم مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، اکنون حضرات حجج‌اسلام جناب آقای محمّدجعفری‌گیلانی، جناب آقای سیّدحسن ربانی، جناب آقای سیّدابوالحسن نواب، جناب آقای علی محمّدی‌خراسانی، جناب آقای حسین رحیمیان، نماینده مدیریت حوزه علمیه قم، رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه را به عضویت هیأت مدیره، و با اطلاع از رأی و نظر آقایان محترم هیأت مدیره، جناب حجه‌الاسلام آقای سیّدحسن ربانی را به ریاست آن مرکز به مدت پنج سال منصوب می نمایم.
امیدوارم به فضل خداوند ریاست جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که از تجربه‌ی طولانی مدیریت و خدمت در عرصه‌های مهمّ فرهنگی حوزه‌ای برخوردار می باشد، با بهره‌گیری از نظرات صائب آقایان هیأت مدیره و همکاری مدیران متعهد و نیروهای کاردان در آن مجموعه، منشاء خدمات شایسته و مؤثر به حوزه های علمیه باشند و بر غنای آن مرکز بیفزاید.
وظیفه خود می‌دانم در پایان ضمن تکریم و تقدیر از زحمات اعضای محترم هیأت مدیره مرکز در دوره های گذشته خصوصاً جناب آقای قاضی رحمه الله علیه، از جناب حجه‌الاسلام آقای سیّدابوالحسن نواب که با سختکوشی و مدیریت خود توانسته است از ابتدای تأسیس مرکز تاکنون ضمن ایجاد زیر ساخت‌ها و اقدامات مبنائی و اساسی در عرصه‌های متنوع خدمت‌رسانی به روحانیون عزیز تلاشهای فراوانی مبذول دارد، صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.
سیّدعلی خامنه ای
23/بهمن ماه/89
 
همچنین حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم جداگانه ای رئیس جدید و اعضای هیئت امناء دفتر تبلیغات اسلامی را به مدت پنج سال منصوب کردند.
متن حکم به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در آستانه پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت هیئت اُمناء محترم دفتر تبلیغات اسلامی، اکنون حضرات حجج اسلام جناب آقای محمّدجعفری‌گیلانی، جناب آقای محمّدی‌عراقی، جناب آقای احمد واعظی، جناب آقای سیّدعباس صالحی، جناب‌آقای عبدالرضا ایزدپناه، جناب آقای حمید پارسانیا، جناب آقای احمد عابدی، جناب آقای علیرضا امینی و جناب آقای عبدالحسین خسروپناه و معاونت تبلیغ مدیریت حوزه‌ی علمیه قم را به عضویت هیئت اُمناء و نیز با اطلاع از رأی و نظر آقایان محترم، جناب حجت‌الاسلام آقای احمد واعظی را به مدت پنج‌سال به ریاست آن دفتر منصوب می نمایم. امیدوارم ریاست جدید آن دفتر که خود از چهره‌های برجسته و فاضل حوزه می‌باشد، با بهره‌مندی از توان ارزشمند و بالای فکری و نظری آقایان هیئت اُمناء و به برکت وجود نیروهای کارآمد و متعهد در درون مجموعه دفتر تبلیغات و نیز با جلب هر چه بیشتر همکاری فضلای متعهد و روشن‌بین و انقلابی حوزه‌ی علمیه، بتواند آن دفتر را بیشتر از گذشته در تولید فکر و اندیشه‌ی مبتنی بر معارف اسلام ناب(قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام) و اقدامات نرم‌افزاری فاخر موفق و روزآمد نماید.
وظیفه دارم از زحمات و تلاشهای برجسته‌ وخدمات ماندگار جناب حجت‌الاسلام آقای سیّدحسن ربانی در طول مدیریت موفق خود، صمیمانه قدردانی و تشکر نمایم.
سیّدعلی خامنه ای
23/بهمن ماه/89

چاپی دیدار جمع زیادی از فرماندهان، افسران، خلبانان و کارکنان نیر

دیدار جمع زیادی از فرماندهان، افسران، خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش (۱۳۸۹/۱۱/۱۹ - ۱۲:۳۳)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمع زیادی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی، ایستادگی و استقامت ملت ایران بر اصول و ارزشها بویژه اسلام را، عامل اصلی ماندگاری جمهوری اسلامی و الگو شدن آن برای ملتها دانستند و تأکید کردند: حرکت عظیم ملتها در برخی کشورها و بیداری اسلامی در منطقه، قطعاً تأثیرپذیر از حرکت بزرگ اسلامی ملت ایران در 32 سال گذشته بوده و اکنون زمان پایان تدریجی دوران قدرتها و سلطه قدرتمندان فرارسیده است.
در این دیدار که در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در 19 بهمن سال 57، برگزار شد، فرمانده کل قوا، این حرکت ماندگار و شجاعانه را زمینه ساز دو رویداد مهم دانستند و افزودند: معرفی یک هویت جدید از ارتش و هویت سازی برای ارتش جمهوری اسلامی یکی از نتایج اقدام همافران نیروی هوایی در 19 بهمن سال 57 بود.
حضرت آیت الله خامنه ای جریان سازی را دومین نتیجه این حرکت تاریخی برشمردند و خاطرنشان کردند: بدون تردید اتفاقی که در 19 بهمن سال 57 و در مقابل امام (ره) روی داد، روحیه و تحرک جدیدی را در ملت ایران بوجود آورد و در وقوع حادثه بزرگ 22 بهمن سال 57، تأثیر زیادی داشت.
فرمانده کل قوا حرکت همافران نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن 57 را زمینه ساز نجات کشور خواندند و افزودند: کشور بزرگ ایران با آن سابقه فرهنگی و تاریخی، و ظرفیتهای فراوان، قبل از انقلاب اسلامی، اسیر قدرتهای زورگو، و تحقیر شده بود اما حرکت مردم در 22 بهمن و پیروزی انقلاب، این کابوس را شکست.
رهبر انقلاب اسلامی مهمترین ویژگی انقلاب بعد از 32 سال را، ایستادگی و استقامت ملت ایران بر اصول و ارزشها دانستند و تأکید کردند: در میان ارزشها مهمترین ارزش، اسلام است که همواره باید از آن پاسداری و بر آن پافشاری شود زیرا استقلال، آزادی، پیشرفت مادی، وحدت ملی و شکوفایی استعدادها، همه در گرو اسلام است.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری تأکید مکرر امام خمینی (ره) بر جمهوری اسلامی، افزودند: جمهوری به معنای اتکاء به مردم است و حاکمیت اسلام بدون ایمان عمومی امکان پذیر نیست، بنابراین جمهوری اسلامی، اصلی ترین پایه و اساس در انقلاب است که باید آن را حفظ کرد.
فرمانده کل قوا لازمه دستیابی به موفقیتها در عرصه های مختلف را نزدیک شدن به معنای واقعی و پرمغز جمهوری اسلامی دانستند و تأکید کردند: رسیدن به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی واقعی و مطلوب، نیازمند همت مضاعف و کار مضاعف است و با توجه به نامگذاری امسال، تأثیر همت مضاعف در کارها و اقدامات مسئولان مشهود است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تحقق نظام جمهوری اسلامیِ پیشرفته در عرصه های مادی و معنوی، زمینه ساز الگو شدن ملت ایران است، افزودند: ملت ایران در 32 سال گذشته نیز با استقامت و ایستادگی خود بر اسلام و نظام اسلامی و با پیشرفتهای چشمگیری که در این چارچوب به دست آورده، الگوی ملتها شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حرکات عظیم ملتها در برخی کشورها خاطرنشان کردند: این حرکتها دفعی و ناگهانی بوجود نمی آیند بلکه نتیجه تراکم خواستها و معرفتها در طول زمان است که اکنون بروز کرده و ایستادگی ملت ایران، قطعاً در بروز این حرکتها نقش عمده داشته است.
ایشان تأکید کردند: امروز روزی است که ملتها در خاورمیانه و دنیای اسلام بیدار شده اند و زمان پایان دوران سلطه قدرتمندان و افول تدریجی قدرتها فرا رسیده است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ملت ایران در مقابله با سلطه گران و زورگویان و ایستادگی در برابر آنها همواره پیشرو بوده و این افتخار هم به برکت پشتوانه عظیم فرهنگی ایران و اسلام آمیخته با فکر و جان و روح ملت است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم توجه به جایگاه حساس ملت ایران و ضرورت ادامه مسیر پیشرفت و تعالی تأکید کردند: در این مسیر باید از آنچه که مانع حرکت و پیشرفت است پرهیز شود و یقیناً یکی از این موانع بی مبالاتی به ارزشها است، بنابراین همواره باید بر ارزشهای انقلاب و اسلام تأکید شود.
ایشان ایجاد شکاف و تزلزل در صفوف منسجم ملت ایران و مسؤلان را یکی دیگر از موانع حرکت در مسیر پیشرفت و از جمله اهداف اصلی دشمن در جنگ نرم برشمردند و خاطرنشان کردند: اختلاف و تفرقه میان آحاد مردم، میان مسئولان و بخشهای گوناگون نظام، و میان نظام و مردم، اهداف اصلی دشمن برای بر هم زدن انسجام موجود در کشور است که باید با همه اشکال آن مقابله کرد که تنها راه مقابله نیز حفظ و تقویت بصیرت، و در نظر گرفتن اهمیت و حساسیت جایگاه کنونی ملت ایران است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: باید با بصیرت و پرهیز از اختلافات، جایگاه بسیار تأثیرگذار ملت ایران را حفظ کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، پیشرفتها و نوآوریهای نیروی هوایی ارتش در بخشهای قطعه سازی، شبیه سازی، آموزش و سازماندهی را بسیار مهم و قابل تقدیر دانستند و تأکید کردند: این حرکت باید بدون توقف تکمیل شود و به هیچ حدی از پیشرفت قانع نشد.
ایشان با تأکید بر اینکه لازمه تداوم این حرکت مبارک تکیه بر ایمانها، همت ها و جوانان است، افزودند: توکل به خداوند و اتکاء به نیرو، فکر، خلاقیت و اعتماد به نفس جوان، در هر بخشی معجزه آفرین است.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأکید کردند: محدودیتها نباید مانع حرکت و پیشرفت شوند بلکه باید در هر شرایطی متناسب با ظرفیت ها و تواناییها، بر کمبودها و محدودیت ها غلبه کرد.
در این دیدار امیرسرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشت خاطره حرکت تاریخی همافران نیروی هوایی در 19 بهمن سال 57، آن اقدام شجاعانه را نشانه ولایتمداری نیروی هوایی دانست و گفت: فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی در مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس، با ایمان و بصیرت، از انقلاب اسلامی ایران دفاع کرده اند.
وی حرکت پرشتاب قطعه سازی، طراحی و ساخت انواع موشکها، شبیه سازها، و رادارهای هوایی را از جمله اقدامات انجام گرفته در نیروی هوایی ارتش برشمرد و افزود: استفاده از شبکه ایمن ارتباطی و امکان اشراف کامل و همزمان فرماندهی بر همه پایگاهها، انجام پروازهای برد بلند تاکتیکی، عمر دهی و ارتقای انواع هواپیماها، و تولید و بکارگیری جنگ افزارهای جنگ الکترونیک از دیگر اقدامات نیروی هوایی ارتش است.

اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی

قامه نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی (1389/11/15)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم مومن و انقلابی تهران در نماز جمعه تهران، دهه فجر و 22 بهمن امسال را دارای شور و حال متفاوتی خواندند و با تشریح تغییرات عمیق و اساسی ناشی از پیروزی انقلاب تاکید کردند: این تغییرات عمیق به برکت ایستادگی ملت در تمام سی و دو سال اخیر ادامه یافته و مردم ایران اکنون پس از سالها مجاهدت، انعکاس فریاد مظلومانه ولی قدرتمندانه خود را در حوادث اخیر شمال افریقا و به ویژه در بیداری اسلامی مردم  مصر و تونس مشاهده می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز که با حضور بسیار گسترده مردم تهران در دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف برگزار شد با تحلیل شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در معادلات سیاسی جهان، خاطرنشان کردند : زورگویان و مستکبران جهان برای حفظ و گسترش منافع خود در منطقه بسیار مهم و استراتژیک خاورمیانه، نقشه دقیقی را طراحی کرده بودند که سالها نیز با موفقیت آنرا اجرا کردند اما پیروزی انقلاب اسلامی تمامی معادلات آنها را بهم ریخت.
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح مختصات نقشه دنیای استکبار برای منطقه خاورمیانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: وجود کشورهای ضعیف و دشمن یکدیگر، دارای  حکامی دست نشانده و مطیع غرب، از لحاظ اقتصادی مصرف کننده، از لحاظ علمی عقب مانده، در عرصه فرهنگی مقلد غرب، از نظر نظامی ضعیف - از لحاظ اخلاقی، فاسد و منحط و از لحاظ مذهبی کاملاً سطحی و درحد فردی یا تشریفاتی، مختصاتی بود که استکبار برای کشورهای منطقه خاورمیانه تعریف کرده بود.
ایشان انفجار عظیم انقلاب اسلامی و ظهور امام خمینی را به عنوان عالمی برجسته، حکیم، فقیه، مجاهد، شجاع، خطرپذیر و دارای نفوذ کلمه، برهم زننده استراتژی غرب در منطقه بسیار مهم خاورمیانه دانستند و تاکید کردند: تربیت و ظهور و حضور این مرد بزرگ، حقیقتا کار خدا بود.
رهبر انقلاب بیداری - آمادگی وحمایت بیدریغ ملت ایران از امام را زمینه ساز پیروزی انقلاب خواندند و افزودند: در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، امام و ملت همچون کوه استوار ایستادند و جبهه دشمنان هر کاری کرد نتوانست این انقلاب بزرگ اسلامی را دچار شکست یا انحراف کند.
ایشان با یادآوری اقدامات و طرحهای دشمنان برای شکست انقلاب، به ایجاد درگیریهای خیابانی، جنگهای قومی- کودتا - تحمیل جنگ هشت ساله - تحریم اقتصادی و جنگ روانی بیوقفه در تمامی 32 سال اخیر اشاره کردند و افزودند: دشمن در تمامی این اقدامات سه هدف عمده را دنبال کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی سقوط انقلاب و براندازی نظام جمهوری اسلامی را مهمترین هدف جبهه دشمنان در 32 سال اخیر خواندند و افزودند: هدف دوم امریکا در صورت ناکامی در براندازی نظام، استحاله انقلاب بود یعنی صورت و ظاهر انقلاب باقی بماند اما باطن و روح آن از بین برود.
ایشان فتنه سال 88 را آخرین نمایشنامه دشمنان برای استحاله انقلاب خواندند و خاطر نشان کردند: درآن فتنه، طراح و نقشه کش و مدیر در بیرون از مرزها بوده و هست و عده ای بخاطر حب به نفس و حب به مقام اسیر توطئه آنها شدند و دانسته یا ندانسته با آنها همکاری کردند.
رهبر انقلاب در تشریح هدف سوم جبهه سلطه افزودند: آنها تصمیم گرفته بودند اگر با وجود همه تلاشهای آنها، نظام اسلامی باقی ماند عناصر ضعیف النفس را که میتوان در آنها نفوذ کرد طرفهای اصلی خود در مسائل کشور قرار دهند و نظامی بوجود آورند که ضعیف و مطیع باشد و در مقابل آمریکا نایستد.
 ایشان مردم بیدار ایران، برخورداری کشور از نخبگان خوب و مسئولان خوب را باعث ناکامی دشمنان در همه اهداف خود خواندند و افزودند: انقلاب به علت عمق و ماهیت خود تغییراتی بسیار اساسی در کشور بوجود آورده است و امام و ملت پایه ها را بگونه ای محکم گذاشته اند که این حرکت عظیم ادامه یافته و خواهد یافت.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین تغییرات عمیق و اساسی که در ایران پس از پیروزی انقلاب اتفاق افتاده، به اسلام ستیزی عمیق رژیم پهلوی اشاره کردند و افزدند: انقلاب، این سیاست را 180 درجه تغییر و اسلام را محور اداره کشور و مدیریت جامعه قرار داد.
تغییر وابستگی شدید حکومت پهلوی به امریکا و انگلیس و تبدیل ایران به نمود کامل استقلال سیاسی در جهان، دومین موردی بود که حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین پیامدهای ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: این استقلال و عزت سیاسی بیشترین جذابیت را برای ملتها دارد و بخش مهمی از احساس احترام ملتها نسبت به انقلاب اسلامی به همین مسئله مهم برمی گردد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سلطنتی بودن حکومت و نقش نداشتن مردم در حکومت پهلوی  افزودند: بعد از انقلاب، مبنای حکومت، مردم سالاری دینی شد و برخلاف دوران قبل از انقلاب که حکومت وراثتی بود، خواست مردم درحکومت تعیین کننده شد.
ایشان با یادآوری حاکمیت دیکتاتوری امنیتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کردند: انقلاب اسلامی فضای نقد، اصلاح و تذکر و حتی فضای مخالفت و اعتراض را برای مردم باز کرد و این روند در 32 سال گذشته همواره ادامه داشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای خودباوری علمی و اعتماد به نفس ملی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمردند و تأکید کردند: پیش از پیروزی انقلاب، کشور از لحاظ علم و فناوری کاملاً متکی به غرب بود اما اکنون کشور ضمن پیشرفتهای خیره کننده علمی و فناوری - دارای دانشمندان جوان برجسته و بزرگی در رشته های مختلف است که در سطح جهان کم نظیرند .
ایشان تأثیرگذاری ایران در مسائل منطقه و جهان را از دیگر پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی دانستند و خاطر نشان کردند: اکنون عزت و عظمت ملت ایران و تأثیرگذاری آن در مسائل جهانی و منطقه ای، دشمنان را مبهوت کرده و آنها دائماً از نفوذ ایران می گویند.
رهبر انقلاب اسلامی، خروج از تقلید محض در عرصه فرهنگی و طراحی موضوع تهاجم فرهنگی از جانب دشمنان را از دیگر تأثیرات ناشی از انقلاب اسلامی بیان کردند و افزودند: کشور با چنین ویژگیها و مبانی می تواند پایه گذار تمدن جدیدی در جهان باشد.
ایشان یا یادآوری سخنان یک مقام غربی درباره توانایی الگو شدن «قانون اساسی مردمی و پیشرفته جمهوری اسلامی» و نیز جذابیت کارنامه موفقیتهای علمی سیاسی، اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی برای ملتهای جهان افزودند: با وجود کارشکنی های دشمنان ملت، این اتفاق هم اکنون روی داده است و ملت ایران در ابعاد مختلف به الگوی ملتها تبدیل شده است.
ایشان برخی اشتباهات غرب را در الگو شدن ملت ایران و جمهوری اسلامی موثر دانستند و افزودند: پافشاری آنها بر تضییع حقوق  هسته ای ملت ایران باعث پایداری بیشتر ملت و مسئولان نظام شد و همه جهانیان فهمیدند ایران در مسئله هسته ای به پیشرفتهای غیرقابل انتظاری دست یافته و هیچ فشاری نمی تواند ملت ایران را وادار به عقب نشینی کند.
ایشان تلاش غرب برای تحریم فروش بنزین به ایران را از دیگر مسائلی دانستند که باعث شد مسئولان کشور، جدی تر به فکر خودکفایی در تولید بنزین بیفتند.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: براساس گزارش مسئولان، کشور از 22 بهمن امسال به طور کامل از واردات بنزین بی نیاز می شود و حتی قادر است بنزین صادر کند.
رهبر انقلاب اسلامی اشتباهات  غرب در بحث تحریم نظامی و ایجاد جریان موازی و افراطی اسلامی در همسایگی ایران را از دیگر مسائلی دانستند که در نهایت باعث تقویت ایران شد.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در فتنه 88 نیز آنها به قدری جنجال و هیاهو کردند که ملت به صحنه آمد و حماسه عظیم 9 دی را آفرید.
ایشان در ادامه خطبه اول خاطرنشان کردند: یک انقلاب اگر بخواهد بر دیگران تأثیر بگذارد باید خصوصیات ویژه ای داشته باشد که مهمترین آنها استقامت و ایستادگی است.
رهبر انقلاب اسلامی، درتبیین استقامت ملت و نظام اسلامی بر سرمبانی و ویژگیهای انقلاب افزودند: از همان آغاز انقلاب، امام و ملت بر اسلامی بودن آن تأکید کردند اما عده ای در جهان هیاهو کردند که اسلامی بودن با دمکراسی نمی سازد که البته امام و مردم بی توجه به این جنجالها ایستادند وفریاد زدند انقلاب ما اسلامی است و اسلامی خواهد ماند .
ایشان با اشاره به استمرار فضای اسلامی جامعه خاطر نشان کردند: اگر فضای اسلامی در جامعه امروز از دوران انقلاب بیشتر نباشد حداقل مانند آن دوران است بگونه ای که جوانان خوب امروز، در این زمینه حتی از برخی افراد دوران انقلاب جلوتر هستند .
ایشان به تلاش ناکام برخی ها در 32 سال اخیر برای دور کردن جامعه از فضای اسلامی اشاره کردند و تأکید کردند: ملت و مسئولان پای اسلام ایستاده اند و می ایستند.
رهبر انقلاب اسلامی، ایستادگی بر سر مردم سالاری را از دیگر نمونه های استمرار مبانی و ویژگیهای انقلاب خواندند و افزودند: امام از اولین روز پیروزی تأکید می کردند مردم باید نظر دهند و این ویژگی تا امروز در همه مسائل و انتخابات استمرار یافته است.
ایشان به برگزاری بیش از 30 انتخابات در 32 سال اخیر اشاره کردند و افزودند: حتی در دوران جنگ و زیر بمباران ها و موشکباران های دشمن – انتخابات یک روز هم به تأخیر نیفتاد و این معنای حقیقی ایستادگی بر سر مردم سالاری است.
حضرت آیت الله خامنه ای به روی کار آمدن گرایشهای مختلف سیاسی درچند انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کردند و در تشریح عمق تأثیرگذاری رأی ملت افزودند: از انتخاب مجلس خبرگان که رهبری را عزل و نصب می کند تا ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و دیگر مسائل، همه چیز به رأی مردم در انتخابات متکی است.
ایستادگی بر سر آرمان عدالت اجتماعی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب به آن پرداختند. ایشان استقرار عدالت اجتماعی را مهم تر و سخت تر از هر کار دیگری دانستند و خاطر نشان کردند: آنچه در کشور وجود دارد با عدالتی که اسلام از ما خواسته فاصله زیادی دارد اما مهم این است که حرکت به سمت عدالت اجتماعی همچنان ادامه داشته و قوی تر نیز شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای، توزیع مناسب امکانات زندگی و فرصتها در سراسر کشور، سفرهای استانی مسئولان، سهام عدالت، مسکن روستایی و هدفمند کردن یارانه ها را از
نمونه های مختلف تلاش نظام برای استقرار عدالت اجتماعی برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر کار مهم و اساسی هدفمند کردن یارانه ها با همت مسئولان و مردم به خوبی و درستی انجام شود روند استقرار عدالت اجتماعی شتاب بیشتری می گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین افزودند: زندگی ما و دیگر مسئولان باید مانند ضعیف ترین اقشار جامعه باشد که نیست اما زندگی مسئولان غالباً مانند طبقه متوسط است که این هم خیلی با ارزش است.
حضرت آیت الله خامنه ای، ظلم ستیزی و تسلیم نشدن در مقابل زورگویان جهانی را از دیگر ویژگیهایی دانستند که انقلاب اسلامی در ایران بوجود آورده و در 32 سال اخیر به همت مردم و مسئولان ادامه یافته است.
ایشان تلاش برخی در اوایل انقلاب و سه دهه اخیر را برای تضعیف آرمان ظلم ستیزی مورد اشاره قرار دادند و افزودند: آنها می خواستند ابتدا روابط با آمریکا را با فراموش شدن شعارهای انقلاب عادی کنند سپس به تدریج کشور را تابع سیاستهای آمریکا سازند.
رهبر انقلاب اسلامی ثبات و استقامت 32 ساله ملت و جمهوری اسلامی را موجب عظمت ایران در چشم ملتها خواندند و افزودند: این کار پر زحمت، برکت و رحمت الهی را به دنبال آورده و نتایج بزرگ آن به تدریج آشکارشده و ملت ایران را هم اکنون به الگویی جذاب برای دیگر ملتها تبدیل کرده  است.
ایشان در جمع بندی خطبه اول نماز تأکید کردند: مسائل و واقعیات یاد شده نشان می دهد که دهه فجر امسال مهم، حساس و پر شورتر است و ان شاءالله راهپیمایی 22 بهمن ملت، بر همه افتخارات 32 سال اخیر خواهد افزود.
حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز جمعه، حوادث اخیر شمال آفریقا بویژه تحولات  تونس و مصر را بسیار مهم و زلزله ای واقعی خواندند و افزودند: اگر ملت مصر به کمک خداوند متعال بتواند حرکت خود را به پیش ببرد، برای آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست غیر قابل جبرانی در منطقه، رقم خواهد خورد.
ایشان با اشاره به نگرانی فزاینده رژیم صهیونیستی از تحولات مصر، خاطرنشان کردند: صهیونیست ها بهتر از همه می دانند که اگر مصر از هم پیمانی آنها خارج شود، چه اتفاق عظیمی در منطقه رخ خواهد داد که نتیجه آن تحقق پیش بینی های امام بزرگوار خواهد بود . رهبر انقلاب اسلامی در تحلیل علت تحولات اخیر در تونس و مصر به تحلیل های انحرافی غربیها اشاره کردند وافزودند: در تحلیل های جهانی تلاش بر این است که عامل اصلی قیام مردم در تونس و مصر فقط مسائل اقتصادی معرفی شود در حالیکه عامل اصلی احساس تحقیری است که به دلیل عملکرد حاکمان تونس و مصر در میان مردم بوجود آمده است .
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عملکرد بن علی در طول حاکمیت خود در تونس  خاطر نشان کردند: بن علی فردی کاملاً وابسته به آمریکا بود و حتی برخی گزارشها نشان
می دهد که وی وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا بوده است.
ایشان افزودند: برای یک ملت بسیار سخت است که حاکم آنها نوکر رسمی دستگاههای آمریکایی باشد و همین واقعیت یکی از دلایل قیام مردم تونس است .
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیاستهای ضد دین بن علی در تونس از جمله ممنوعیت انجام دادن شعائر دینی و حجاب در اماکن عمومی، تاکید کردند: یکی از انگیزه های اصلی مردم تونس در قیام خود، انگیزه های اسلام خواهی است که تحلیل گران غربی تلاش دارند این موضوع را کتمان کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اکنون در تونس یک تغییر سطحی بوجود آمده است و مردم تونس باید با هوشیاری، مصالح خود را تشخیص دهند و فریب دشمن را نخورند.
ایشان در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به تحولات فوق العاده مهم مصر- به سابقه تاریخی، فرهنگی، سیاسی و دینی این کشور اشاره کردند و افزودند: مصر اولین کشور اسلامی بود که با فرهنگ غربی در قرن هجدهم آشنا شد و اولین کشور اسلامی هم بود که در مقابل این فرهنگ ایستاد .
حضرت آیت الله خامنه ای از مصر بعنوان پایگاهی برای حضور اسلام خواهان و اندیشمندان اسلامی در طول تاریخ یاد و خاطرنشان کردند: سرزمین مصر یادآور اسلام خواه شجاع و بزرگ، سید جمال الدین اسد آبادی و شاگردان او از جمله محمد عبده است.
ایشان در تشریح جایگاه فکری و سیاسی مصر به حرکتهای استقلال خواهانه و آزادیخواهانه در مصر و در جنگ ارتش مصر با ارتش رژیم صهیونیستی، اشاره کردند و افزودند: کشور مصر با چنین جایگاه و سابقه رفیع تاریخی، سی سال در دست فردی بود که نه فقط آزادیخواه و ضدصهیونیست نبود بلکه دشمن آزادیخواهی و همکار و نوکر صهیونیستها بود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در دوران حکومت نامبارک - وضعیت مصر آنچنان شد که از جایگاه کشوری الهام بخش برای دنیای عرب و اسلام، به کشوری همکار صهیونیستها و دشمن فلسطینی ها تنزل یافت  .
حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص به عملکرد حسنی مبارک در جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی بر ضد مردم غزه و محاصره این مردم مظلوم اشاره کردند و افزودند: این عملکرد - مردم مصر را به ستوه آورد زیرا نظام مصر به یک رژیم طرفدار اسرائیل و دنباله رو محض آمریکا تبدیل شده بود و مردم کاملاً احساس تحقیر می کردند .
ایشان با اشاره به سابقه اسلام خواهی مردم مصر، یکی از عوامل اصلی نهضت مردم مصر را انگیزه های دینی برشمردند و تأکید کردند: مردم مصر حرکتهای خود را از نمازهای جمعه و مساجد شروع می کنند و شعارهای دینی به ویژه شعار الله اکبر سر می دهند و قویترین جریان مبارز در مصر نیز، جریان اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: غربیها بشدت نگران آشکار شدن انگیزه اسلام خواهی قیام مردم مصر در میان ملتهای منطقه هستند بنابراین تلاش می کنند علت حرکت مردم را فقط عامل اقتصادی نشان دهند .
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه تأکید کردند: همین عامل اقتصادی که بی تأثیر هم نیست نتیجه وابستگی و نوکری مبارک به آمریکا است که باعث شده  اقتصاد مصر شکوفا نشود و وضع بجایی برسد که صد ها هزار نفر از مردم قاهره به دلیل فقر، در قبرستانها زندگی کنند.
ایشان افزودند: امریکاییها به نوکری همچون مبارک، حتی پاداش اقتصادی هم ندادند و امروز هم به او پاداش نخواهند داد و هر ساعتی که حاکم مصر فرار کند قطعاً اولین دروازه ای که به روی او بسته خواهد شد دروازه امریکا خواهد بود همانطور که به روی بن علی و محمد رضا پهلوی بسته شد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این قضایا درس عبرتی است برای کسانی که دلشان برای دوستی با آمریکا می تپد. این افراد باید ببینند که امریکاییها به نوکران خود چگونه پشت
می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دستپاچگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال قیام مردم مصر افزودند: آنها اکنون بدنبال راه خروج از این شرایط هستند و فریبکاری را آغاز کرده اند که البته موفقیت یا عدم موفقیت سناریوهای آمریکا و غرب به عملکرد و تصمیم مردم مصر بستگی دارد.
ایشان درپایان خطبه ها سخنانی را به زبان عربی خطاب به مردم منطقه بیان کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این سخنان اوضاع کنونی مصر را جنگ اراده ها میان مردم مصر و دشمنان آنان خواندند و افزودند: در این جنگ، هر طرف که اراده قویتری داشته باشد پیروز خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین اقدامات امریکا و رژیم صهیونیستی برای غلبه برتحولات کنونی مصر و به شکست کشیدن قیام مردم این کشور خاطرنشان کردند: آنها در تلاش هستند تا مردم را از محقق شدن اهدافشان مأیوس کنند اما مردم مصر باید با تکیه بر خداوند، لحظه ای در وعده الهی مبنی بر یاری آنان، تردید نکنند.
حضرت آیت الله خامنه ای سلاح مهم مردم مصر در مقابله دشمنان را اتحاد و انسجام خواندند و تأکید کردند: مردم مصر باید مراقب نیرنگ ها و خدعه های دشمنان برای ایجاد تفرقه باشند، و با تکیه بر جوانان غیور خود و توکل بر خداوند - ثابت قدم و استوار به قیام خود ادامه دهند.
ایشان مردم مصر را به هوشیاری در قبال توصیه ها و سناریوهای سیاسی امریکا و غرب فراخواندند و خاطرنشان کردند: امریکایی ها  که تا چند روز پیش حامی مبارک بودند اکنون که از او مأیوس شده اند در تلاشند تا خود را هم نوا با مردم مصر نشان دهند تا بتوانند فرد مورد نظر خود را بر سرکار بیاورند.
رهبر انقلاب اسلامی نقش علمای دینی مصر بویژه علمای الازهر را در شرایط کنونی بسیار حساس خواندند و تأکید کردند: علمای دینی مصر باید نقش تاریخی خود را در قیام مردم ایفا کنند.
ایشان همچنین با اشاره به سابقه ارتش مصر در دو جنگ با ارتش رژیم صهیونیستی افزودند: ارتش مصر، نقش تاریخی خود را در تحولات جاری ایفا کند و با مردم همراه شود.

عنوان: پیام تسلیت رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پی درگذشت پدر شهی

عنوان:  پیام تسلیت رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پی درگذشت پدر شهیدان زین الدین
تاریخ:  ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی در گذشت پدر شهیدان زین الدین را به خانواده آنان تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظّم انقلاب اسلامی به این شرح است:
درگذشت پدر شهیدان عالی مقام، مرحوم مغفور آقای حاج عبد الرزاق زین الدین را به خاندان مکرم ایشان بویژه مادر فداکار آن شهیدان و نیز به دوستان و ارادتمندان و همرزمان آنان تسلیت عرض میکنم.
این انسان آزاده و مومن، آزمونهای گوناگون را با صبر و سرافرازی گذرانیده و اکنون که به لقاءالله پیوسته است از پاداش جزیل الهی برخوردار است انشاءالله
علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه ای
14/بهمن ماه/1389