اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

حضور رهبر معظم انقلاب بر مزار شهدای گیلان غرب

صبح امروز صورت گرفت؛

حضور رهبر معظم انقلاب بر مزار شهدای گیلان غرب

(۱۳۹۰/۰۷/۲۳ - ۱۴:۲۰) 


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بدو ورود به شهر گیلان غرب به گلزار شهدا رفتند.

ایشان با قرائت فاتحه، برای جانثاران عزت ایران اسلامی علوّ درجات را برای آنان مسئلت کردند.

فرمانده معظم کل قوا: سیاست استکبار برای ایران هراسی در منطقه نتی

فرمانده معظم کل قوا: سیاست استکبار برای ایران هراسی در منطقه نتیجه نخواهد داشت (۱۳۹۰/۰۷/۲۱ - ۱۹:۱۴)

مراسم مشترک یگان های نظامی و انتظامی مستقر در استان کرمانشاه عصر امروز(پنج شنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در محل پادگان لشگر 81 زرهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
فرمانده کل قوا در ابتدای ورود به پادگان لشگر 81 زرهی ارتش، در محل یادمان شهداء حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند و علوّ درجات آنان را مسئلت کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.
فرمانده کل قوا در این مراسم در سخنانی با اشاره به اقتدار روز افزون نظام جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته تأکید کردند، امروز ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح در میان ملتهای منطقه عزیز و مورد احترام هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای علت اصلی تلاش قدرتهای استکباری برای ایران هراسی و اسلام هراسی را عزت و اقتدار روزافزون نظام اسلامی ایران در منطقه دانستند و خاطر نشان کردند: تکرار شیوه های ابلهانه و بی خاصیت سیاستگذاران درمانده و پریشان غربی برای ایران هراسی، باز هم نتیجه نخواهد داشت و بار دیگر طعم تلخ شکست را خواهند چشید.
ایشان افزودند: رژیم مستکبر آمریکا گرفتار مشکلات و باتلاق هایی شده که نتیجه سیاستها و عملکرد غلط این رژیم است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: راه خلاصی آمریکا از این باتلاق ها همچون باتلاق افغانستان، شیوه های مادی، نگاه متکبرانه و روحیه تجاوزکارانه نیست بلکه راه حل، روش جمهوری اسلامی ایران یعنی منطق، عقل و معنویت است.
حضرت آیت الله خامنه ای نیروهای مسلح ایران را دارای امتیازات و ویژگیهای ممتازی دانستند و افزودند: حفظ امنیت بعنوان بستر پیشرفت در همه عرصه ها، و ایمان مستحکم برای فدا کردن جان، دو ویژگی برجسته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
ایشان با اشاره به شکست رژیم صدام و قدرتهای حامی این رژیم از جمله شیطان بزرگ آمریکا، در جنگ تحمیلی 8 ساله، خاطر نشان کردند:ایستادگی و پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی، به دنیا ثابت کرد که تهاجم به جمهوری اسلامی ایران پُرهزینه است.
پیش از سخنان فرمانده کل قوا، امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به طرح تحول این نیرو در بخشهای ساختار و سازمان، نیروی انسانی، و تجهیزات گفت: مرحله اجرایی طرح تحول ساختاری نیروی زمینی ارتش آغاز شده و آموزش مستمر کارکنان پایور و وظیفه و مجهز کردن یگانها به تجهیزات پیشرفته بومی در اولویت قرار گرفته است.
سرتیپ دوم منوچهر کاظمی فرمانده قرارگاه منطقه غرب نیروی زمینی ارتش نیز گزارشی از آمادگی یگانهای مختلف این نیرو در منطقه غرب کشور ارائه کرد.
در پایان این مراسم یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

جامعه بدون روحیه ایثارگری به عزت و عظمت نمی رسد

جامعه بدون روحیه ایثارگری به عزت و عظمت نمی رسد (۱۳۹۰/۰۷/۲۱ - ۱۳:۰۰)

در دومین روز از سفر رهبر انقلاب اسلامی به کرمانشاه، صبح امروز(پنجشنبه) خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان در فضایی معطر به عطر شهداء و یاد و خاطره جانفشانی آنان، با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم، دیدار با خانواده های شهداء، ایثارگران و جانبازان را یکی از با عظمت ترین دیدارها خواندند و تأکید کردند: روحیه ایثارگری نجات بخش یک کشور و ملت است و هیچ جامعه ای بدون روحیه ایثارگری به عزت و عظمت نخواهد رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه یکی از ابعاد و جهات روحیه ایثارگرانه، شناخت نیاز لحظه و عمل به وظیفه است، افزودند: کیمیای هوشمندی و موقعیت‌شناسی شهداء و ایثارگران، نقطه برجسته ای است که بعنوان یک درس بزرگ، همواره مورد نیاز کشور است.
ایشان بروز غفلت در جامعه و تشخیص ندادن نیاز لحظه را نتیجه استفاده نکردن از ظرفیت عظیم مردم دانستند و خاطرنشان کردند: حصار مستحکم در دفاع از هویت و عزت یک ملت و نجات کشور از توطئه ها، در گرو آگاهی مردم و نقش دادن آگاهانه به آنان است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: نظام ایران، جمهوری اسلامی بمعنای مردم سالاری اسلامی است که لازمه آن نقش آفرینی واقعی مردم در همه عرصه ها و استفاده غیر صوری از ظرفیت مردم است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تجلیل از صبر و بصیرت خانواده های شهداء، ایثارگران و جانبازان، خاطرنشان کردند: صبر و بصیرت یگانه عامل رسیدن به قله ها است و اگر ملتی دارای این دو ویژگی ممتاز بود، قطعاً در تشخیص هدفها و مسیر رسیدن به این هدفها دچار تردید و سردرگمی نخواهد شد.
ایشان با یادآوری نگاه بصیر و نافذ امام راحل (ره) افزودند: هنگامی که همه چیز در ظاهر ناامید کننده و غیر قابل دست یافتنی بود، امام بزرگوار (ره) سخن از امید و پیشرفت و موفقیت می گفتند و در نهایت هم، همه ناباورانه، شاهد تحقق این سخنان بودند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیچیده تر شدن تحولات و مسائل، هوشمندی و وظیفه‌شناسیِ بهنگامِ نیاز را بسیار ضروری خواندند و تأکید کردند: به لطف خداوند امروز هوشمندی مردم متعهد، مؤمن و معتقد ایران و پایبندی آنان به آرمانها بسیار زیاد است.
در ابتدای این دیدار تعدادی از خانواده های شهداء و جانبازان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، حماسه سرایان و فرزندان شهداء در استان کرمانشاه، مطالب، اشعار و دل نوشته هایی را در خصوص دوران دفاع مقدس و مقام شهداء قرائت کردند.
آقای زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار گزارشی از شهداء، جانبازان و آزادگان استان کرمانشاه ارائه کرد.

موج سوم گرایش به اسلام شکل گرفته است / آمادگی لازم را برای مقابل

موج سوم گرایش به اسلام شکل گرفته است / آمادگی لازم را برای مقابله با تهاجم به اسلام کسب کنید (۱۳۹۰/۰۷/۲۰ - ۲۲:۳۸)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی امشب (چهار شنبه ) در دیدار علماء، فضلاء ، روحانیون و طلاب شیعه و اهل تسنن استان کرمانشاه، با اشاره به موج سوم گرایش به اسلام بعد از حرکتهای اخیر منطقه و جنبش ضد سرمایه داری در غرب ، وظیفه روحانیت را مضاعف دانستند و تأکید کردند: امروز که سخن جمهوری اسلامی مبنی بر بی نتیجه بودن نظام مارکسیستی تحقق یافته و در مورد نظام سرمایه داری نیز در حال تحقق است ،  علماء و روحانیون باید با استفاده از مبانی مستحکم عقلی و متناسب با نیازهای روز، معارف منطقی و ریشه دار اسلام را برای مشتاقانی که در سراسر دنیا، در حال افزایش است، ارائه کنند.
رهبر انقلاب اسلامی روحانیون را به کسب آمادگی های معنوی و علمی برای ورود به عرصه های جدید و سخت توصیه کردند و افزودند: نباید از دشواریهای کار بهراسید بلکه همواره باید به سراغ کارهایی رفت که به ظاهر محال و نشدنی است.
حضرت آیت الله خامنه ای، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین پیروزی بزرگترین انقلاب دوره کنونی در مصر را از اتفاقات بظاهر محال دانستند و افزودند: روحانیت در تبلیغ دین و انجام وظیفه باید اهداف بزرگ را مد نظر قرار دهد.
ایشان کسب آمادگی برای مقابله با شیوه های تهاجم مخالفان دین اسلام را از جمله ضروریات ورود به عرصه اهداف بزرگ خواندند و تأکید کردند: امروز مخالفان از سخت افزارها و نرم افزارهای مدرن برای تهاجم به اسلام و ایجاد شبهه افکنی در میان جوانان استفاده می کنند که باید برای مقابله با آنها، از شیوه ها و روشهای متناسب با نیازهای نسل جوان استفاده کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی یکی از روشها برای تضعیف اسلام است افزودند: علمای شیعه و اهل سنت باید به شدت مراقب توطئه‌ها باشند و با برگزاری جلسات مشترک و همکاری با یکدیگر راههای مقابله با طراحی های مخالفان را بیابند.
حضرت آیت الله خامنه ای مقابله با تکفیری ها را یکی از وظایف علمای شیعه و اهل سنت برشمردند و با اشاره  به وظیفه مهم روحانیت برای تبلیغ خاطر نشان کردند: بهترین روش برای تبلیغ شناخت مخاطب و آماده کردن مطالب مورد نیاز او، با زبان روز است.
ایشان با تأکید بر لزوم ارائه مستدل و منطقی معارف اسلامی به منظور تأثیرگذاری در لایه های عمیق ذهن مخاطب افزودند: یکی دیگر از وظایف روحانیون، حضور در مسائل اجتماعی است که باید همراه با اخلاق، نصیحت و ارائه طریق باشد.
رهبر انقلاب اسلامی با تقسیم بندی امواج گرایش به اسلام در دنیا به سه مقطع ،خاطر نشان کردند: موج اول گرایش به اسلام، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و موج دوم نیز بعد از شکست نظام مارکسیستی شکل گرفت.
حضرت آیت الله خامنه ای حرکتهای مردمی اخیر در منطقه و مأیوس شدن مردم غرب از نظام سرمایه داری را موج سوم گرایش به اسلام دانستند و تأکید کردند: در چنین شرایط حساس و سرنوشت سازی، روحانیت اسلام، باید به سلاح معنویت و علم مجهز باشد تا بتواند معارف دین را با استفاده از کتاب و سنت بصورت عقلانی و قابل فهم برای نسل امروز ارائه کند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علمای دینی بزرگ کرمانشاه و حضور خانوادهای علمی بزرگ در این استان، از مقام علمی و معنوی شهید محراب آیت الله اشرفی و برخی علمای بزرگ کرمانشاه تجلیل کردند.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سابقه دینی مردم این استان و حضور علماء و شخصیت های دینی برجسته در کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه زمینه گسترش مدارس دینی و تربیت علمای بزرگ همچنان وجود دارد که نیازمند بر طرف شدن برخی مشکلات است.
آیت الله ممدوحی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان نیز در سخنانی با اشاره به معارف عقلانی و منطقی دین اسلام که از کتاب و سنت استخراج شده است، گفت: حوزه های علمیه نقش اساسی را در ارائه الگوی مدیریتی فقه اسلامی، براساس نیازهای روز دارند.

حضور و اراده ملت؛ معیار اصلی برای مقابله با چالشهای پیش روی نظام

حضور و اراده ملت؛ معیار اصلی برای مقابله با چالشهای پیش روی نظام/ دو نکته مهم در انتخابات؛ مشارکت گسترده مردم و وفاداری به قانون/ جنبش وال استریت؛ شروع بحران و بن بست کامل نظام سرمایه داری غرب (۱۳۹۰/۰۷/۲۰ - ۱۶:۲۴)

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در جمع پُرشور هزاران نفر از مردم کرمانشاه در ورزشگاه آزادی این شهر، در سخنان مهمی به تبیین نقش، جایگاه و حضور و عزم مردم در نظام جمهوری اسلامی بعنوان معیار اصلی و تأثیرگذاری استفاده از ظرفیت و تواناییهای برجسته مردم برای مقابله با چالش های سخت و نرم و حرکت شتابان در مسیر پیشرفت علمی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی پرداختند.
حضرت آیت الله خامنه ای گسترش و موفقیت تحولات و جنبش های گوناگون اجتماعی را، همواره وابسته به ارتباط و نزدیکی آن جنبش با مردم دانستند و افزودند: در تاریخ معاصر ایران، دو تجربه مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت  وجود دارد که نقش بی بدیل "مردم" عامل مؤثر در موفقیت ابتدایی این دو تجربه تاریخی بودند اما چون این دو حرکت، از مردم فاصله گرفتند، نهایت و سرانجام آنها، استبداد رضاخانی و کودتای 28 مرداد شد.
ایشان خاطر نشان کردند: هیچ حادثه ای در تاریخ ایران همانند انقلاب اسلامی وجود ندارد که "مردم" در پیروزی و ادامه آن نقش مستقیم و اساسی داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی را، تمام نشدن نقش مردم با پیروزی آن، ارزیابی کردند و افزودند: استمرار نقش و حضور مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از حکمت، تدبیر و ژرف نگری امام بزرگوار (ره) بود که ملت ایران را بدرستی شناخته و باور کرده بود و به تواناییها و عزم راسخ ملت ایران، ایمان داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای با مروری گذرا به تدابیر امام خمینی(ره) در فاصله کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله رأی گیری از مردم برای تعیین نوع نظام، برای تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، تأیید قانون اساسی و انتخاب اولین رئیس جمهور، تأکید کردند: در طول 32 سال گذشته همواره و بدون وقفه همه مسئولان نظام اسلامی اعم از رهبری، خبرگان رهبری، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای اسلامی با رأی و نظر مردم برگزیده شده اند.
ایشان افزودند: در 32 سال گذشته، سلائق و ذائقه های مختلف سیاسی نیز بر سر کار آمدند که حتی برخی از آنها با اصول نظام زاویه داشتند، اما ظرفیت عظیم مردمی نظام اسلامی، بدون ناشکیبائی، از همه این مسائل عبور کرد که اصلی ترین علت آن، همان حضور و ایمان مردم و پایبندی مردم به نظام اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی و مخالفت آن با نظام استکبار و بی عدالتی بین المللی و چالشهای دشمنان برای این نظام، خاطرنشان کردند، اگر چنین نظامی بخواهد بماند و به مسیر حرکت خود ادامه دهد، نیازمند نیرو و ظرفیت عظیم مردمی است که با تدبیر امام خمینی(ره) از متن اسلام گرفته شد.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند بر اساس این تدبیر و به پشتوانه ایمان، عزم و حضور مردم ، نظام جمهوری اسلامی ایران بر همه چالشهای سخت و نرم فائق آمده است و به لطف خداوند، در آینده نیز بر هر چالشی پیروز خواهد شد.
رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود، برخی چالشهایی را که نظام اسلامی توانسته با اتکاء به مردم بر آنها فائق بیاید، بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جنگ تحمیلی 8 ساله بعنوان یکی از چالشهای بزرگ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، افزودند: دفاع مقدس را مردم اداره کردند و نظام اسلامی بواسطه ایمان، عشق و صفای مردم، در این جنگ نابرابر پیروز شد. ایشان تأکید کردند: جا دارد که آن حوادث ممتاز و زیبای دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بازخوانی شود.
رهبر انقلاب اسلامی، فشارها و تحریم های اقتصادی را که از ابتدای پیروزی انقلاب از جانب دشمنان اعمال شد، یکی دیگر از چالش های پیش روی نظام اسلامی خواندند و افزودند: تحریم و فشار اقتصادی برای ملت ایران، مسئله جدیدی نیست زیرا نظام اسلامی با صبر و بصیرت مردم بویژه جوانان توانسته است از همه این محدودیتها بعنوان یک فرصت استفاده کند و در میدانهای نوآوری، و ابتکار به پیشرفتهای بزرگی دست پیدا کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به فتنه 18 تیر سال 78 و فتنه سال 88 در تهران بعنوان یکی از چالش های پیچیده پیش روی نظام، خاطر نشان کردند: حضور مردم، این دو فتنه را نیز به شکست کشاند بگونه ای که پنج روز بعد از فتنه 18 تیر، حرکت عظیم 23 تیر در سراسر کشور بوقوع پیوست و در فتنه 88 ، دو روز بعد از حوادث عاشورا، حرکت عظیم و کم نظیر مردم در 9 دی روی داد.
ایشان مسئله هسته ای را یکی دیگر از چالش های پیش روی نظام برشمردند که مسئولان توانستند با اتکاء به پشتیبانی و اقتدار مردمی، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، پیشرفتهای علمی و فناوری کشور را یکی از عرصه های بسیار مهم نقش آفرینی مردم بویژه جوانان دانستند و افزودند: امروز در سراسر کشور بخصوص در مراکز علمی و حساس، جوانان ایرانی، کارهای بزرگی را از لحاظ علم و فناوری انجام می دهند که زمینه ساز اعتماد به نفس ملت ایران و همچنین رونق اقتصادی کشور است.
حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنان خود به دو نکته مهم اشاره کردند: 1ـ سیاستگذاران غربی واقعیت نظام اسلامی ایران را که همان نقش، حضور و بافت مردمی است، متوجه شوند. 2ـ مسئولان از ظرفیت های بزرگ و ابتکارات و حضور مردمی در همه عرصه ها استفاده کنند.
ایشان خطاب به سیاستگذاران استکبار خاطرنشان کردند: ایران را با برخی کشورهای دیگر اشتباه نگیرید، زیرا در ایران اسلامی اراده و عزم مردم نقش اصلی را دارد و مردم در انقلاب، صاحب سهم هستند.
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: بر همین اساس دنیا بداند، اگر مسئولی هم در کشور بخواهد، کج روی کند و حرکت دیگری در قبال انقلاب اسلامی براه بیاندازد، مردم او را حذف خواهند کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای حضور گرم و پُرشور امروز مردم کرمانشاه را نمونه ای از پشتیبانی مردمی نظام اسلامی برشمردند و ضمن تشکر از این حضور پُرشکوه  خاطر نشان کردند: من راضی به رنج و زحمت مردم در چنین استقبال هایی نیستم.
ایشان همچنین خطاب به مسئولان تأکید کردند: نظام اسلامی در هر عرصه ای که مسئولان با شناخت تواناییهای مردم از آن بهره گرفته اند، موفق و پیروز بوده است اما در هر عرصه ای که مسئولان نتوانسته اند زمینه حضور مردم را فراهم کنند، ناکامی هایی بروز کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مهم آن است که مسئولان بتوانند در عرصه های مختلف با مهارت، دقت و ابتکار، مدل و فرمول حضور مردم را پیدا کنند.
ایشان با اشاره به نامگذاری دهه آینده بعنوان دهه پیشرفت و عدالت و تعیین سیاستهای کلان نظام در چارچوب سند چشم انداز 20 ساله، سیاستهای اصل 44 و سیاستهای برنامه پنج ساله که با واقع نگری انجام شده است، خاطرنشان کردند: اگر زمینه حضور مردم برای تحقق این هدفها تأمین شود، این هدفها زودتر از زمان تعیین شده به نتیجه خواهند شد.
رهبر انقلاب اسلامی، ترسیم مدلهای قابل فهم برای حضور مردم در عرصه های مختلف بویژه عرصه اقتصادی و تولید را از وظایف مسئولان برشمردند و تأکید کردند: قوای مجریه، قضائیه و مقننه باید زمینه حضور مردم را فراهم و از نیرو و نشاط مردم بویژه جوانان استفاده کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای این نکته را هم به مسئولان گوشزد کردند که هرگونه سازو کار برای حضور مردم در عرصه های اقتصادی و تولیدی باید شفاف باشد.
ایشان، مسئولان را به قدرشناسی مردم و نیت خدمتگزاری خالصانه توصیه کردند و در خصوص توقعات مردم از مسئولان افزودند: تعامل و همکاری و وحدت مسئولان بویژه در رده های بالا، تمرکز بر اولویت های کشور و پرهیز از مسائل فرعی و حاشیه ای، کار و تلاش بی وقفه، صداقت، عمل به وعده ها، دوری از مناقشات، امانت و پاکدستی،  برخورد با متخلف خائن ،حل مسئله اشتغال ، تقویت تولید ،کشاورزی و صنعت از مطالبات اصلی مردم هستند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر در جایی مسئولان نتوانند کاری را انجام دهند و صادقانه به مردم بگویند، مردم حرفی ندارند اما مشکل و ناراحتی مردم در مواقعی است که در برخورد با متخلف و پیگیری عدالت کوتاهی می شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اهمیت مبارزه قاطعانه و مدبرانه با فساد مالی و اداری خاطر نشان کردند: خوشبختانه در قضیه فساد بانکی اخیر، مسئولان سه قوه با یکدیگر همکاری خوبی دارند و این قضیه باید تا رسیدن به نتیجه ادامه یابد و متخلف، هر که باشد با آن برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.
رهبر انقلاب اسلامی، پیشگیری را اولویت اصلی مبارزه با فساد خواندند و خاطر نشان کردند: اگر به هر دلیلی، فساد بدلیل کوتاهی در پیشگیری محقق شد، در این شرایط، پیگیری مقابله با فساد، نباید مورد غفلت قرار گیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای رعایت فرهنگ اسلامی و حفظ ارزشهای انقلاب را از جمله توقعات مهم عموم مردم برشمردند و تأکید کردند: بسیاری از مردم توقع دارند که ظواهر اسلامی و فرهنگ اسلامی در جامعه رعایت شود و مسئولان باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه برگزار خواهد شد، انتخابات را مظهر حضور مردم و دمیده شدن روح تازه در کالبد کشور دانستند و افزودند: انتخابات در همه دوره ها برای مردم، کشور و نظام یک دستاورد بزرگ بوده است و به همین دلیل دشمن همواره تلاش کرده است که یا انتخابات برگزار نشود و یا انتخابات کمرنگ باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی بعنوان محور اصلی تصمیم گیریهای کشور ، خاطر نشان کردند : در انتخابات دو موضوع مهم باید مورد توجه قرار گیرد : 1- حضور وسیع و گسترده مردم 2- قانونگرایی و احترام به رای مردم.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری قضایای فتنه سال 88 افزودند: گناه اصلی آتش افروزان فتنه 88 ، تمکین نکردن به قانون و رأی مردم بود.
حضرت ایت الله خامنه ای تأکید کردند، اگر بعد از انتخابات هم، اعتراضی وجود داشته باشد، مسیر قانونی آن مشخص است.
ایشان انتخاب نماینده را هم موضوعی مهم خواندند و افزودند: باید نماینده ای انتخاب شود که دلسوز، مؤمن، علاقه مند، و غیر مرتبط به کانونهای ثروت و قدرت باشد و بر اساس وجدان، دین و وظایف انقلابی عمل کند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین به تحولات اخیر منطقه و جنبش "وال استریت" در آمریکا اشاره کردند و افزودند: نمود اصلی حرکتهای اخیر در مصر، تونس، لیبی، بحرین، یمن، و دیگر مناطق، شکست سیاستهای آمریکا در منطقه است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته آمریکائیها تلاش زیادی دارند تا بر تحولات منطقه مسلط شوند اما ملتها، بیدار شده اند و سیاستهای استکبار به نتیجه نخواهد رسید.
ایشان به مسئولیت مهم مردم ایران در قبال تحولات منطقه اشاره کردند و افزودند: ملت ایران بعنوان الگوی حرکتهای اخیر منطقه تأثیر زیادی در جهت گیری این حرکت ها دارد و پیشرفت، امنیت، مشارکت عمومی، اعتماد به نفس ملی و وحدت ملی ایران، قطعاً تأثیر مثبت و پیشبرنده خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جنبش "وال استریت" در آمریکا، آنرا مسئله مهمی خواندند و افزودند: اگر چه مقامات آمریکایی در ابتدا تلاش کردند تا این حرکت اعتراضی را کوچک نشان دهند اما اکنون مجبور به اعتراف شده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سکوت چند هفته ای رسانه ها و مقامات آمریکایی در قبال جنبش اعتراضی "وال استریت" خاطر نشان کردند: مدعیان آزادی بیان بعد از آنکه مجبور به اعتراف به این حرکت اعتراضی شدند، با آن به شدت برخورد کردند و چهره واقعی آزادی بیان، حمایت از حقوق بشر و حمایت از آزادی اجتماعات در نظام سرمایه داری و لیبرال دموکراسی را نشان دادند.
ایشان با اشاره به دست نوشته های چندین هزار معترض در آمریکا که خود را نود و نه درصد و اکثریت ملت آمریکا معرفی می کنند ، افزودند : مردم آمریکا در واقع به حاکمیت اقلیت یک درصدی بر اکثریت نود و نه درصدی  معترض هستند که مالیات و پول مردم آمریکا را هزینه براه انداختن جنگ در افغانستان و عراق و حمایت از رژیم صهیونیستی میکنند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ممکن است حکومت آمریکا با شدت عمل، این جنبش اعتراضی را سرکوب کند اما نمی تواند ریشه های آن را از بین ببرد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: ریشه های این حرکت در آینده آن چنان گسترش خواهد یافت که نظام سرمایه داری آمریکا و غرب را زمین خواهد زد.
ایشان شدت عمل در برخورد با معترضان در انگلیس را نیز نمونه دیگری از عملکرد مدعیان حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان دانستند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه واقعیت های امروز نظام سرمایه داری، درس عبرت برای کسانی است که خواستار عمل به روشهای نظام سرمایه داری غرب هستند، افزودند: نظام سرمایه داری در بن بست کامل قرار گرفته و بحران غرب بطور کامل شروع شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: جهان در یک مقطع حساس و تاریخی قرار گرفته است که ملت ایران و همچنین ملتهای مسلمان می توانند نقش آفرینی کنند و نظام اسلامی ایران می تواند الگو بودن خود را اثبات کند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ، استان کرمانشاه را از لحاظ جایگاه انسانی، طبیعی و جغرافیایی یکی از استانهای ممتاز کشور برشمردند و با اشاره به ویژگیهای جوانمردی، سلحشوری، وفاداری و صفات نیک پهلوانی مردم کرمانشاه، افزودند: زندگی همراه با همدلی و مدارای اقوام، مذاهب و گویش‌های مختلف در استان کرمانشاه یکی از ویژگی های برجسته مردم این استان است.
رهبر انقلاب با اشاره به نقش ممتاز و ایستادگی مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و همچنین وجود شخصیت های ارزشمند دینی، علمی، ادبی و هنری و ورزشی در استان کرمانشاه، نقش زنان این استان را نیز برجسته خواندند و تأکید کردند: در هیچ استان و شهری در ایران بغیر از یک نمونه ، تعداد زنان شهیده و جانبازان زن به تعداد استان کرمانشاه نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای شرایط طبیعی، آبهای فراوان سطحی، زمین های مستعد کشاورزی، قابلیت های گردشگری و نزدیکی با مراکز مهم اقتصادی کشور را از دیگر ویژگی های استان کرمانشاه برشمردند و خاطر نشان کردند: با وجود همه این امتیازات و و ویژگیها، مشکلات متعددی در استان کرمانشاه وجود دارد که در رأس همه آنها موضوع اشتغال است.
ایشان تأکید کردند مسئولان باید همه همت و تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات استان کرمانشاه بکار گیرند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه به حضرت آیت الله خامنه ای خیر مقدم گفت.

مدیریت محتوایی مسجد باید خردمندانه و عاشقانه باشد

مدیریت محتوایی مسجد باید خردمندانه و عاشقانه باشد (۱۳۹۰/۰۷/۲۰ - ۱۴:۴۵)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیستمین اجلاس سراسری نماز ، تکرار نماز در هر روز و شب را فرصت و نعمت رهایی آدمی از غرقه شدن در غفلت دانستند و تاکید کردند : نماز مجال حضور دل آگاهانه انسان در برابر خداست که جان او را صیقل و گوهر باطن را درخشان می سازد.
متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انسان به سرشت و طبیعت خود، مشتاق و نیازمند نیایش و خشوع در برابر خداوند است که آفریننده‌ی همه ی نیکی ها و زیبائی ها است؛ و نماز،  برآورنده‌ی این نیاز است. ادیان الهی با تشریع نماز، کام تشنه‌ی فطرت انسان را سیراب می کنند و او را از سرگشتگی و گمراهی در فرونشاندن این عطش طبیعی نجات می بخشند. تکرار نماز در در هر روز و شب، فرصت و نعمتی است که آدمی را از غرقه شدن در غفلت می رهاند؛ به او مجال حضور دل آگاهانه در برابر خدا می بخشد؛ جان او را صیقل می دهد و گوهر باطن او را درخشان می سازد.
ذکر و نماز و نیایش آنگاه که با سامان زندگی اجتماعی در هم می آمیزد  معجزه‌ی اسلام را در آرایش منظومه احکام عبادی آن آشکار می سازد. مسجد ، مظهری از این درهم آمیختگی است. نماز در مسجد و با جماعت مومنان ، همگانی نشستن بر گرد سفره ی میهمانی خداوند است ، و این خود ، بارش رحمت الهی را انبوه تر و دلنشین تر می سازد.
به برکت نماز، فضای مسجد نورانی و عطرآگین می گردد و سخن حق و آموزش دین و اخلاق و سیاست در آن بیش از هر جای دیگر بر دل و جان می نشیند و به زندگی فرد و جامعه، سمت و سوی خدائی میدهد.
مسجد را با این نگاه باید نگریست. روح مسجد، کالبد زندگی را پرنشاط و پرانگیزه میسازد. در هر جا سامان زندگی است، مسجد، مرکز و کانون اصلی است. در بنای شهر و روستا، در مدرسه و دانشگاه، در مراکز جمعیتی از بازارهای کسب و کار تا فرودگاهها و جاده ها و پایانه های سفری و تا آسایشگاهها و بیمارستانها و بوستانها و گردشگاهها، در همه و همه باید مسجد را همچون قطب و محور بنا نهاد.
مسجد در همه جا باید پاکیزه، زیبا و آرامبخش باشد. مدیریت محتوائی و معنوی مسجد که بر دوش روحانی مسجد است باید خردمندانه و مسئولانه، و حتی عاشقانه باشد. حوزه های علمیه برای آماده سازی روحانیانی در این طراز، وظیفه‌ئی ذاتی و طبیعی دارند.
اگر مسجد، کیفیت شایسته‌ی خود را بیابد، هزینه های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه و مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.
به امید آن روز، و با سلام بر حضرت بقیه الله ارواحنا فداه

والسّلام علیکم و رحمه الله
سیدعلی خامنه ای
19 / مهر / 1390

دستیابی به قله‌های پیشرفت و عزت، تنها با وجود نخبگان عاشق کشور و

دستیابی به قله‌های پیشرفت و عزت، تنها با وجود نخبگان عاشق کشور و ملت میسر می شود (۱۳۹۰/۰۷/۱۳ - ۱۰:۲۰)

ایران، برای دستیابی به قله های پیشرفت و عزت و افتخار، نیازمند دانشمندان و نخبگانی است که عاشق کشور و مردم و عاشق هویت و سرنوشت ملت باشند.
این جمله، توصیه اصلی رهبر انقلاب به هزار نخبه جوانی بود که صبح امروز بیش از دو ساعت و نیم با ایشان دیدار و تبادل نظر کردند.
در این دیدار، ابتدا ۱٢ نخبه دانشگاهی، حدود یک ساعت و ٤٥ دقیقه دیدگاه های جامعه نخبگانی را درباره مسائل دانشگاهی، علمی ـ فرهنگی ـ اجتماعی ـ اقتصادی و سیاسی بیان کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای پس از شنیدن و یادداشت برخی نکاتِ سخنان نخبگان، این نکته اساسی را خطاب به جامعه نخبگانی کشور، چه سیاسی و چه علمی ـ‌ فرهنگی، خاطرنشان کردند که: نخبه باید با احساس دلبستگی معنوی به کشور و ملت، در عرصه کاری خود، تلاش و فداکاری کند چرا که بدون عشق به سرنوشت کشور و ملت، نخبه نمی تواند در جامعه خود، تأثیری واقعی و راهگشا داشته باشد. 
رهبر انقلاب با اشاره به برخی تجربیات تاریخی و معاصر، "قدرت بدون اتکا به دین" را منجر به ظلم و وحشیگری دانستند و بر این واقعیت تأکید کردند که اگر ملتی می خواهد در دنیای پُرتلاطم کنونی، خود را حفظ کند و مانع از ”هجوم نظامی ـ امنیتی" و "هجوم نرم افزاری، فرهنگی و اخلاقی مراکز قدرت جهانی" شود، احتیاج به نخبگانی دارد که "همّ و غمّ" اصلی آنها، "پیشرفت و عزت و افتخار" کشور و ملتشان باشد و ایمان، مهمترین عاملی است که می‌تواند این احساس درونی را، عمیقاً ایجاد کند.
ایشان، پیشرفتهای ملت ایران را در سی و سه سال اخیر، ناشی از ایمان و احساس دلبستگی نخبگان به کشور بر شمردند و خاطر نشان کردند: با وجود فشارهای همه جانبه بیگانگان، صدها شخصیت و نخبه برجسته نظیر شهید شهریاری در رشته های مختلف، به تلاش فداکارانه و کارهای برجسته و ماندگار مشغولند.
رهبر انقلاب اسلامی، بیگانه ستیزی را در مباحث علمی مردود خواندند و افزودند همانگونه که بارها گفته ایم حاضریم برای دستیابی به دانش، شاگردی کنیم اما نباید همیشه شاگرد بمانیم بلکه می خواهیم ملت ایران به جایی برسد که دیگران، شاگردی او را بکنند.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به احساس حقارت و خود باختگی سیاستمداران و عناصر حکومت پهلوی در مقابل غرب افزودند: آنها، ایران را با این سابقه درخشان و ذخایر عظیم فکری و فرهنگی، در مقابل غرب به هیچ می انگاشتند اما انقلاب، این تفکر ارتجاعی را از بین برد و کشور ضمن برخورداری از پیشرفتهای چشم گیر، در پرتو احساس مسئولیت و عزم و اراده جامعه نخبگانی و عموم مردم، انشاءالله به پیشرفتهای بیشتری دست خواهد یافت.
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان، دولتمردان را به سرمایه گذاری هر چه بیشتر در تولید علم و نوآوری علمی فرا خواندند و خاطر نشان کردند: این کارِ بسیار ضروری، باید با ارتقای مدیریتی در دانشگاهها و مراکز و نهادهای علمی همراه شود تا آثار درخشان خود را به بار آورد.
ایشان همچنین در بحث ارتباط دانشگاه و صنعت، بر برنامه ریزی دولت برای ایجاد و گسترش پژوهشگاهها و مراکز علمی ـ تحقیقاتی تأکید و خاطر نشان کردند: این گونه مراکز می توانند نیاز بخش صنعت را به نوآوری و افزایش کیفیت تأمین کنند ضمن اینکه اینکار متقابلاً به افزایش شور و نشاط علمی در دانشگاهها، کمک خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به محصولات کیفی تولید داخل در برخی عرصه ها، خودداری دستگاههای دولتی از خرید تولیدات خارجی را، کاملاً الزامی دانستند و افزودند: رئیس جمهور به دستگاههای دولتی دستور دهد که در این موارد، مطلقاً کالای خارجی خرید نکنند.
اقدام دولت برای وادار کردن دستگاهها و بانکها به حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی و حمایت بیشتر دولت از بخش کشاورزی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب، آنرا بسیار ضروری خواندند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از رشد کمّی و گاه کیفی مقالات علمی ابراز خرسندی کردند، اما افزودند: نباید رشد کمّی مقالات هدف قرار داده شود بلکه کیفیت مقالات و مهمتر از آن جهت گیری مقالات در تأمین نیازهای کشور، باید اصل قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی جوانان پُر طراوت ، با ایمان و آماده بکار ایران را سرمایه ای ارزشمند و گرانبها برای پیشرفت خواندند و با استقبال از بیان ایرادها در سخنان نخبگان خاطر نشان کردند: ملت ایران و مسئولین راه دشواری را بسوی هدفی بزرگ آغاز کرده اند که وجود نقاط ضعف و یا بروز اشکال در این مسیر، طبیعی است ولی هیچگاه نباید به خاطر این گونه مسائل در مسیر حرکت به سمت هدف و ادامه پیشرفت، متزلزل شد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به سخنان یکی از نخبگان جوان در خصوص نبود مجال برای نقش آفرینی نخبگان جوان در مراکز تصمیم گیر و تأثیرگذار فرهنگی، تأکید کردند: این درخواست، منطقی است و حضور جوانان در بخشهایی، قطعاً بسیار پیش برنده است اما مهمتر از حضور اجرایی جوانان، تأثیرگذاری فکری و گفتمان سازی جوانان است چرا که این کار مسئولان و مدیران را هم به همان جهت مورد نظر جوانان، سوق خواهد داد.
ایشان ضمن انتقاد از عدم اهتمام لازم به مسئله کرسی های آزاد اندیشی با وجود تأکیدهای مکرر، خاطرنشان کردند: جوانان باید با فکر کردن، نوشتن و انعکاس ایده های خود در کرسی‌های آزاد اندیشی فضای گفتمانی بوجود آوردند.
رهبر انقلاب تأکید کردند: حرکت علمی سالهای اخیر و تبدیل تولید علم به یک ارزش، نتیجه شکل گیری گفتمان علمی در بیش از یک دهه گذشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از تلاشها و اقدامات خوبی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان انجام گرفته بویژه انجام مراحل تدوین سند ملی نخبگان، افزودند: تهیه سند ملی نخبگان یکی از اقدامات بسیار ضروری و مهم است زیرا مسیر شناسائی استعدادها، پرورش استعدادها برای تربیت نخبگان، و مراحل بعد از احراز عنوان نخبه را، مشخص خواهد کرد.
ایشان اظهار امیدواری کردند: این سند هر چه زودتر تصویب و اجرایی شود.
در ابتدای این دیدار، سخنگویان کمیسیونهای پنجگانه اجلاس نخبگان جوان، نتایج بحثهای فشرده صدها دانشجوی نخبه و استادان دانشگاهها را بیان کردند. اسامی این ٥ نخبه دانشگاهی عبارت است از :
دکتر نیما رضایی: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران ـ سخنگوی کمیسیون سلامت
سید سعید سرافراز : دارنده مدال طلای المپیاد ٨٦ ـ سخنگوی کمیسیون انرژی
حسن نیک آئین: دارنده مدال نقره المپیاد کامپیوتر ـ سخنگوی کمیسیون صنعت
دکتر علیرضا شایسته: دارنده مدال طلای المپیاد جهانی شیمی ـ سخنگوی کمیسیون علوم انسانی
و  سعید صالحی پور: دارنده مدال طلای المپیاد دانشجویی ریاضی ـ سخنگوی کمیسیون علوم پایه
شناسایی، جذب، پرورش نخبگان در رده های مختلف مدیریتی و مدیریت تحول در کشور از نکات اصلی مطرح شده در این بخش از دیدار بود. سخنگویان کمیسیون های اجلاس نخبگان جوان، یک انتقاد صریح و یک نکته مثبت مدیریتی هم مطرح کردند: انتقاد از مدیرانی که سیستم مدیریت فردی را دنبال می کنند و به نخبگان اهمیت لازم را نمی دهند و استقبال از دیدگاه مدیران و مسئولینی که خرد جمعی و استفاده از نخبگان را مبنای سیستم مدیریتی خود قرار داده اند. 
نیاز کشور به تدوین نقشه جامع در عرصه های مختلف، نکته مشترک دیگری بود که سخنگویان کمیسیون های سلامت، انرژی، صنعت، علوم انسانی و علوم پایه بیان کردند.
اهمیت کار فرهنگی بر روی نخبگان با توجه به تاثیرگذاری و الگوسازی آنها در جامعه، ضرورت توجه همزمان نخبگان به کلان نگری و درک درست شرایط کشور، حل مشکلات شرکتهای دانش بنیان، ایجاد ارتباط میان نخبگان ایده پرداز و مراکز اجرایی و صنعتی، ضرورت توجه بیشتر به علوم پایه بعنوان مبنای توسعه و تکنولوژی برتر، فراهم شدن امکانات لازم برای ارتقای علمی استعدادهای برتر در داخل کشور، انتقاد از برخی نواقص بنیاد علمی نخبگان از جمله در زمینه پرورش نخبگان و اهمیت تولید الگوهای صحیح بومی در حوزه های هنری از جمله سینما از دیگر نکاتی بود که به عنوان جمع بندی اجلاس نخبگان مطرح شد.
پس از بیان این جمع بندی، هفت نفر دیگر از نخبگان به بیان دیدگاههای مختلف خود پرداختند. این افراد به انتخاب خودِ نخبگان، از میان صد نفر که خواستار بیان نظراتشان در این دیدار بودند انتخاب شده بودند. اسامی این نخبگان جوان:
* مهتاب ترک بیات: نفر سوم کنکور هنر ـ دانشجوی کارشناسی دانشکده هنر 
* سید محمد امین آقامیر: نفر سوم المپیاد فیزیک ـ کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه صنعتی شریف 
* جعفر حسنی: رتبه اول دکترای دانشگاه تربیت مدرس
* آزیتا بلالی اسکویی: برگزیده جشنواره های خوارزمی و فارابی ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز
* میرهادی رهگشایی: طلای المپیاد فیزیک ـ دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف
* خدیجه مظفری: رتبه سوم المپیاد حقوق ـ دانشجوی دانشگاه تهران
و ناصر صباغ نیا: دارنده رتبه اول مهندسی کشاورزی 
نکاتی که نخبگان در این بخش از دیدار مطرح کردند طیف وسیعی از مسائل دانشگاهی، علمی ـ فرهنگی ـ اجتماعی ـ سیاسی و اقتصادی را شامل می شد. 
انتقاد از درسهای قدیمی و عمدتاً غربی رشته های هنری، لزوم استفاده از جوانان نخبه در مراکز مدیریت فرهنگی بویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ضرورت توجه به معماری اسلامی ـ ایرانی در آرایش عمومی شهرها مهمترین نکاتی بود که چند نفر از نخبگان جوان در زمینه مسائل فرهنگی ـ اجتماعی مطرح کردند. نخبگان جوان همچنین از کمبود فضای تعامل حوزه و دانشگاه ـ حاکم شدن نگاه کمّی در حوزه پژوهشی و مقالات علمی ـ ضعف ارتباط دانشگاه و صنعت ـ و کمبود حمایت های اجرایی، فرهنگی و اقتصادی از تولیدات داخلی سخن گفتند و خواستار ایجاد کرسی های پژوهشی اصلاح نظام قضایی با هدف سرعت یافتن روند رسیدگی به پرونده ها و توجه بیشتر دولت به بخش کشاورزی شدند.
خانم دکتر سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این دیدار اعلام کرد: تهیه و تصویب آئین نامه تسهیلات جذب و نگهداری نیروهای نخبه در دستگاههای اجرایی، تشکیل هیأت های جذب نخبگان، بستر سازی برای ورود نخبگان به کسب و کار دانش بنیان، ایجاد زمینه ادامه تحصیل نخبگان در کشور، و تصویب آئین نامه اعطای بورس دکترا به نخبگان از جمله اقدامات بنیاد ملی نخبگان است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین از در دست تدوین بودن سند راهبردی کشور در امور نخبگان خبر داد و افزود: تدوین این سند ملی در مراحل نهایی است که پس از آماده شدن، به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد.

تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی و مقابله با بیداری اسلامی در مراسم

تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی و مقابله با بیداری اسلامی در مراسم حج/ مسوولان، در ماجرای سوء استفاده بانکی دستهای خائن و مفسد را بدون ترحم قطع کنند (۱۳۹۰/۰۷/۱۱ -
۱۰:۵۶)
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دست اندرکاران حج امسال، حج را فرصتی بسیار گرانبها و ارزشمند برای ارتباط با امت اسلامی و بهره مندی معنوی خواندند و با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی و مقابله با موج بیداری اسلامی در مراسم حج ، تنها راه غلبه بر این توطئه را نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی دانستند، ایشان همچنین در ادامه با اشاره به فساد بانکی اخیر در کشور، علت وقوع این سوء استفاده را عمل نکردن مسوولان به توصیه های مؤکد چند سال پیش رهبری در خصوص مقابله با فساد اقتصادی توصیف و تأکید کردند: مسوولان قضایی ضمن پیگیری قوی، دقیق و عاقلانه قضیه و اطلاع رسانی مناسب به مردم، باید دستهای خائن را قطع کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای حج را یکی از رموز اساسی اسلام و میهمانی بزرگ الهی در مرکز عظمت و قدرت و جمال و کرَم توصیف کردند و افزودند: باید در بُعد عمومی و بین المللی حج، همدلی و تقویت پیوندهای اسلامی بدون در نظر گرفتن ملیت ها، قومیت ها و مذهب ها مورد توجه جدی قرار گیرد و از این فرصت برای نزدیک تر شدن دلها استفاده شود.
ایشان یکی از ویژگیهای بارز حج امسال را، بیداری اسلامی در منطقه بویژه مصر، تونس، یمن و بحرین دانستند و تأکید کردند: با توجه به این رویداد مهم، امسال توطئه ایجاد اختلاف و بدبینی و تحریک احساسات میان امت اسلامی، برجسته تر خواهد بود و تنها راه غلبه بر این توطئه نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسلمانان یک تن واحد هستند، افزودند: حجاج ایرانی باید با چنین نگاه عمومی و جهانی در حج حضور یابند و تجربیات سی ساله خود در مبارزه با استکبار و معاندین را در اختیار ملتهای تازه انقلاب کرده، قرار دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، رفتار خوب و همراه با ادب و احترام را از دیگر نکات ضروری برای حجاج ایرانی برشمردند و خاطر نشان کردند: حج فرصتی گرانبها برای پاکیزه شدن از آلودگی های دنیا و مجموعه ای از فرائض است که باید ضمن قدر دانستن این مراسم عظیم و کم نظیر، در حفظ ذخایر معنوی بدست آمده آن هم همت کرد.
ایشان زائران بیت الله الحرام را به آماده سازی درونی خود، قبل از سفر حج و آماده شدن برای این میهمانی الهی توصیه کردند و افزودند: حاجی ایرانی باید با رفتار خود در حج، ملت، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را در چشم دنیا سربلند کند.
رهبر انقلاب اسلامی حجاج را به پرهیز از رفتارهای سبک توصیه و خاطر نشان کردند: یکی از این رفتارهای سبک، عطش بازارگردی است که علاوه بر اینکه ارز کشور را برای خرید کالاهای بی کیفیت به هدر می دهد، فرصت ارزشمند عبادت و بهره مندی معنوی را نیز از بین می برد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این که خرید سوغات باید در حد ضرورت باشد، خاطر نشان کردند: برخی افراد در اقدامی پسندیده سوغات خود را قبل از سفر حج، از بازار داخل و کالاهای خوب و با کیفیت ایرانی تهیه می کنند تا بتوانند در ایام حج بیشترین بهره مندی معنوی را از این فرصت کم نظیر داشته باشند.
ایشان در پایان این بحث افزودند: معارف دینی، قرآن، سنت و اهل بیت، سرمایه های معنوی ما هستند که اگر از آنها استفاده شود، زمینه پیشرفت و سعادت بوجود می آید و اگر انسان خود را از این سرمایه ها محروم کند، قطعاً ضرر خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به توصیه های مؤکد خود به مسوولان، در سالهای گذشته بویژه در فرمان ده سال قبل برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطر نشان کردند:اگر چه مسوولان از مقابله با فساد اقتصادی استقبال کردند اما اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی شدیم.
ایشان افزودند: وقوع چنین مسائلی، ذهن و دل مردم را مشغول، و دل بسیاری را نیز می شکند و آیا این سزاوار است که بخاطر عمل نکردن مسوولان، مردم به سبب این حوادث ناراحت شوند و حتی برخی امید خود را از دست بدهند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: از همان سالهای قبل بارها گفته شد که نباید بگذاریم فساد ریشه دار شود زیرا با گذشت زمان، ریشه کنی ان بسیار مشکل می شود و سرمایه گذار پاکدامن و صادق را نیز مأیوس می کند، اما متأسفانه عمل نشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اطمینان بخشی به مردم در خصوص عزم سه قوه برای مقابله با این حادثه و پیشگیری از حوادث مشابه، افزودند: البته عده ای می خواهند از این ماجرا برای زیر سؤال بردن مسوولان استفاده کنند، در حالیکه مسوولان در دولت، مجلس و قوه قضائیه مشغول انجام وظیفه خود هستند.
ایشان با اشاره به اطلاع رسانی که در روز های گذشته در خصوص این حادثه انجام گرفته است، خاطر نشان کردند: رسانه ها بیش از این نباید به جنجال و هیاهو درباره این ماجرا ادامه دهند، بلکه باید به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبرانه، قوی و با دقت قضایا را پیگیری و بررسی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ادامه هیاهو و جنجال، بخصوص اگر عده ای بدنبال استفاده های دیگر از این مسائل باشند، به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مردم بدانند که مسوولان، این ماجرا را تا آخر پیگیری خواهند کرد و دستهای خائن قطع خواهد شد.
ایشان با توصیه مؤکد به قوه قضائیه برای اطلاع رسانی مناسب به مردم در خصوص پیگیری این پرونده تأکید کردند: دستگاه قضایی نباید به افراد بدکاره، خرابکار و مفسد ترحم کند.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی در گزارشی از فعالیتهای بعثه مقام معظّم رهبری برای برگزاری هر چه با شکوهتر حج، ارتقاء و تنوع بخشی برنامه های آموزشی حجاج، راه اندازی آموزش مجازی، انتشار فصل نامه های تخصصی حج، چاپ قرآن های نفیس همراه با ترجمه برای حجاج، استفاده از ظرفیت های صدا و سیما، برگزاری آزمون برای انتخاب روحانیون و معین های جدید کاروانها، تشکیل اتاق فکر، و استفاده بیش از پیش از دیپلماسی حج، از جمله اقدامات انجام گرفته است.
آقای لیالی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در گزارشی از قدامات اجرایی حج گفت: امسال ٩٧ هزار زائر در قالب ٥٨٨ کاروان و با استفاده از دو شرکت هواپیمایی ایرانی، به مکه و مدینه انتقال خواهند یافت و محل اسکان زائران ایرانی در مکه نسبت به سالهای قبل، به مسجد الحرام نزدیک تر شده است.

هر طرحی برای تقسیم فلسطین مردود است/ اصل مهم؛ همه فلسطین برای هم

هر طرحی برای تقسیم فلسطین مردود است/ اصل مهم؛ همه فلسطین برای همه مردم فلسطین/ همه پرسی از ملت فلسطین؛ طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل قضیه فلسطین
(۱۳۹۰/۰۷/۰۹ - ۱۲:۱۶) 
"همه فلسطین برای همه مردم فلسطین". این، اصلی ترین نکته ای بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در تبیین راهبرد امت اسلامی در موضوع فلسطین، بر‌ آن تأکید کردند.
ایشان در جمع رهبران بلند پایه گروههای مقاومت فلسطین و لبنان، "علما، اندیشمندان و متفکران عدالت طلب و آزاد اندیش جهان"، و رؤسا و مسئولان پارلمانی جهان اسلام با تشریح طرح جمهوری اسلامی در قضییه فلسطین، خاطر نشان کردند: هدف والای امت اسلامی یعنی "آزادسازی همه فلسطین بدون چشم پوشی از یک وجب از این سرزمین اسلامی"، تنها با صبر و تدبیر و توکل و"مجاهدت همگانی گروههای مقاومت و ملتها و دولتهای اسلامی" محقق خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای، فلسطین را در میان همه موضوعات مشترک امت اسلامی، مهمترین مسئله برشمردند و در تبیین دلایل این واقعیت افزودند: غصب یک کشور اسلامی و سپردن آن به بیگانگانی که از کشورهای مختلف گردآوری شده اند، کشتار و جنایت و اهانت مستمر به مسلمانان در این حادثه بی سابقه تاریخی و "تلاش برای تخریب و زوال قبله اول مسلمانان و دیگر مراکز دینی فلسطین" از جمله دلایلی است که نشان می دهد "فلسطین"، مسئله اول جهان اسلام است.
ایشان، رژیم صهیونیستی را خنجر غرب در پهلوی امت اسلامی نامیدند و افزودند دولت و جامعه جعلی صهیونیستی در حساسترین نقطه جهان اسلام، به پایگاه نظامی، امنیتی و سیاسی دولتهای استکباری برای مقابله با اسلام و مسلمانان تبدیل شده است و این واقعیت، دلیل دیگری بر اولویت مسئله فلسطین است.
استفاده صهیونیسم از غصب سرزمین فلسطین به عنوان نقطه اتکا و جای پایی برای گسترش نفوذ و سلطه خود در جهان، پنجمین دلیل عمده ای بود که رهبر انقلاب برای اثبات اولویت مسئله فلسطین به آن استناد کردند.
ایشان افزودند: هزینه مالی و انسانی سنگینی که کشورهای اسلامی تاکنون در مسئله فلسطین پرداخت کرده اند، رنج بی پایان میلیونها آواره فلسطینی، انقطاع تاریخ یک کانون مهم تمدنی در جهان اسلام و دلایل متعدد دیگر نشان می دهد مسلمانان باید حل مسئله فلسطین را در صدر مسائل مهم خود قرار دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، پس از برشمردن این "دلایل اعتقادی، انسانی، سیاسی و تاریخی"، به نکته ای جدید اما کلیدی و اساسی پرداختند و تأکید کردند: تأثیرمحسوس  مسئله فلسطین در شکل گیری نهضت عظیم و فراگیر بیداری اسلامی که آغاز فصلی تعیین کننده در سرنوشت امت اسلامی بشمار می رود، دلیل مهم دیگری است که اهمیت بی بدیل موضوع فلسطین را اثبات می کند.
ایشان در همین زمینه افزود: بیداری اسلامی که بی تردید می تواند به ایجاد مجموعه ای مقتدر، پیشرفته و منسجم اسلامی منتهی شود و به یاری خدا و با عزم راسخ پیشروان نهضت، نقطه پایانی بر دوران عقب ماندگی و ضعف و حقارت ملتهای مسلمان بگذارد، بخش مهمی از نیرو و حماسه خود را از قضیه فلسطین گرفته است.
رهبر انقلاب اسلامی در اثبات تأثیرگذاری موضوع فلسطین بر شکل گیری بیداری اسلامی، به ظلم و زورگویی روز افزون رژیم صهیونیستی، همراهی برخی حکام مستبد و فاسد و مزدور آمریکا با این رژیم، مقاومت الهام بخش و پیروزی های معجزه آسای جوانان مؤمن در جنگ 33 روزه لبنان و نبرد 22 روزه غزه اشاره کردند و افزودند: این واقعیات، از جمله عوامل مهمی است که اقیانوس به ظاهر آرام ملتهای مصر و تونس و لیبی و دیگر کشورهای منطقه را به تلاطم درآورده و بیداری پُر برکت اسلامی را شکل داده است .
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه مسائل یاد شده، باید در تحلیل اوضاع منطقه، مورد ملاحظه جدی قرار گیرد خاطر نشان کردند: درستی یا نادرستی هر  تصمیمی، با توجه به این واقعیات، مشخص خواهد شد.
رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنان خود خاطر نشان کردند: قضاوت دقیق، نشان می دهد که مسئله فلسطین امروز اهمیت و فوریت مضاعف یافته و ملت فلسطین حق دارد در این اوضاع، انتظار بیشتری از کشورهای اسلامی داشته باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس در نگاهی اجمالی اما چاره جویانه و راهگشا به ماجرای غصب فلسطین، به نقش و همکاری خائنانه دولتهای مستکبر به ویژه دولت استعمارگر انگلیس در "فاجعه خونین قتل عام و آوارگی ملت فلسطین" اشاره کردند وافزودند: سرکوب قساوت آمیز مقاومتهای اولیه در داخل فلسطین، جنگ های کلاسیک اما ناکام چند کشور عرب با رژیم صهیونیستی که با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از صهیونیستها به از دست رفتن بخشهای دیگری ازسرزمین های اسلامی منجر شد و در نهایت تشکیل سازمان آزادیبخش فلسطین از گروههای مسلح فلسطینی از جمله مراحلی بود که امیدهایی را به دنبال آورد اما در نهایت به نتیجه ای نرسید.
ایشان، تکیه بر ایدئولوژی چپ و یا احساسات ناسیونالیستی، دوری از مردم، و بی توجهی به اعتقادات و ایمان اسلامی ملت فلسطین را مهمترین علت ناکامی سازمان آزادیبخش فلسطین دانستند و خاطر نشان کردند: این عوامل، به تدریج  این سازمان را خنثی، بی تأثیر و منحرف کرد و این انحراف باعث شد آنها نیز همچون برخی دولتهای خائن عربی به آرمان مقاومت یعنی تنها راه نجات فلسطین پشت کنند و به خود و مسئله فلسطین، ضربه سختی وارد آورند.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به روند ناکامی و ناامیدی حاکم بر موضوع فلسطین تا مقطع پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: با پیروزی این انقلاب، دست قدرت خدا، ورق را برگرداند و در چارچوب تأثیرات شگرف جهانی و منطقه ای ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت جعلی صهیونیست، سریعتر و آشکارتر از دیگر مستکبران، ضربات شدید و عمیقی دریافت و به اذعان سران صهیونیست، روزهای سیاه و پُراضطرابی را تحمل کرد.
تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران، برافراشته شدن پرچم فلسطین بر فراز آن سفارت و اعلام صریح و قاطعانه امام خمینی (رض) مبنی بر ضرورت آزادی سرزمین فلسطین و قطع غده سرطانی اسرائیل، از جمله نکاتی بود که رهبر انقلاب در یادآوری آثار اولیه پیروزی انقلاب در روند مسئله فلسطین به‌ آنها اشاره کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر پایداری 33 ساله مردم ایران و نظام اسلامی بر شعار "فلسطین باید آزاد شود" افزودند: این شعار خون تازه ای در رگهای فلسطین دمید و با شکل گیری گروههای مجاهد فلسطینی و لبنانی، فلسطین به جای تکیه بر دولتهای عربی و مجامع بی اثر جهانی، به ایمان عمیق جوانان و مردان و زنان فداکار خود تکیه کرد و با اتکاء به این ایمان عمیق که کلید همه فتوحات و موفقیت هاست، روز به روز پیشرفت و افتخار و اقتدار بیشتری دست یافت بگونه ای که اکنون ملت فلسطین به ملتی امیدوار، مقاوم و دارای اعتماد به نفس تبدیل شده است.
رهبر انقلاب اسلامی برای ارائه تصویری جامع تر از واقعیات تاریخ معاصر فلسطین،‌ به بررسی کوتاه تحرکات سازشکارانه پرداختند و افزودند هدف تمام این تحرکات خیانت بار که از پیمان ننگین کمپ دیوید آغاز شد، خاموش کردن مقاومت و وادارکردن فلسطینینان ودولتهای عربی به پذیرش مشروعیت رژیم جعلی صهیونیست بوده است.
ایشان با اشاره به طرحهای متعدد سازش که با میدان داری آمریکا، همراهی کشورهای استعمارگر اروپایی و بی همتی گروههای سازشکار به اجرا در می آید افزودند: بی اعتباری همه این معاهدات بسیار زود آشکار شد و صهیونیست ها و حامیان آنها، بارها نشان دادند که به معاهدات امضا شده به چشم ورق پاره هایی بی ارزش می نگرند و فقط به دنبال ایجاد تردید در میان فلسطینیان و زمین گیر کردن مقاومت اسلامی هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به بی نتیجه ماندن طرحهای سازش، استمرار روحیه مقاومت را پادزهر همه این بازیهای خباثت آمیز دانستند و با استناد به وعده های نصرت الهی در قرآن خاطر نشان کردند: ایستادگی وپیروزی غزه، سقوط رژیم خائن و فاسد حسنی مبارک، پدید آمدن موج پرقدرت بیداری اسلامی، برافتادن پرده نفاق و تزویر از چهره آمریکا و ‌انگلیس و فرانسه، تنفر روز افزون ملتهای منطقه از حامیان رژیم جعلی و انزوای جهانی و انزجار عمومی ملتها از رژیم صهیونیستی، از مظاهر نصرت الهی و نشانه های تحقق وعده های پرودگار قادر متعال است.
ایشان در جمع بندی بخش دوم از سخنان خود، رژیم صهیونیستی را از همیشه منفورتر، ضعیف تر و منزوی تر دانستند و تأکید کردند حامی اصلی این رژیم یعنی آمریکا نیز، امروز از همیشه گرفتارتر و سردرگم تر است.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان به تشریح راه اساسی تحقق هدف مهم امت اسلامی یعنی رهایی فلسطین پرداختند اما قبل از بیان این راه حل دو نکته را مورد تأکید قرار دادند: 1ـ ملتهای مسلمان، آزادی همه فلسطین را دنبال می کنند نه آزادی بخشی از فلسطین را و 2ـ تحقق این هدف مهم نیازمند تلاش و مقاومت و صبر و تدبیر است.
ایشان در تشریح نکته اول تأکید کردند هر طرح عملیاتی در موضوع فلسطین باید براصل  "همه فلسطین برای همه مردم فلسطین"، استوار باشد چرا که فلسطین، فلسطین از نهر تا بحر است نه حتی یک وجب کمتر.
رهبر انقلاب با رد قاطع هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند افزودند: طرح دو دولت که لباس حق به جانب "پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل" را بر آن پوشانده اند، چیزی جز تن دادن به خواسته صهیونیستها یعنی پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای،‌ پایمال شدن حق ملت فلسطین، نادیده گرفتن حق تاریخی آوارگان فلسطینی و تهدید حق فلسطینیان ساکن سرزمینهای 1948 را از جمله پیامدهای طرح دو دولت برشمردند و افزودند معنای حقیقی این طرح، باقی ماندن غده سرطانی اسرائیل، تکرار رنجهای دهها ساله فلسطینیان و تهدید دائمی پیکره امت اسلامی مخصوصاً ملتهای منطقه است.
رهبر انقلاب اسلامی در عین حال خاطر نشان کردند: البته ملت فلسطین همان طور که در غزه عمل کرد، هر بخشی از خاک فلسطین را که بتواند آزاد کند، به وسیله دولت برگزیده خود، اداره خواهد کرد ولی هرگز هدف نهایی یعنی  آزادسازی همه فلسطین را از یاد نخواهد برد.
ایشان، کار جدی و پیگیر، صبر و تدبیر و "عزم و توکل و امید" را لازمه دستیابی به هدف والای آزادی فلسطین خواندند و با اشاره به لزوم پرهیز از کارهای نمایشی و "رفتارهای بی صبرانه و دائما متغیر"، افزودند دولتها و ملتهای مسلمان، و "گروههای مقاومت در  فلسطین، لبنان و دیگر کشورها" هر یک نقش و سهم خود را در این مجاهدت همگانی بشناسند و به اذن الله به ایفای این نقش مهم در روند مقاومت بپردازند.
حضرت آیت الله خامنه ای،‌ سپس در تشریح طرح روشن، منطقی و عادلانه جمهوری اسلامی برای حل قضیه فلسطین افزودند: ما نه جنگ کلاسیک ارتش های اسلامی  را پیشنهاد می کنیم، نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را و نه حکمیت سازمان ملل و دیگر سازمانهای بین المللی را، بلکه بر اساس معارف سیاسی پذیرفته شده در افکار عمومی جهان، طرح همه پرسی از ملت فلسطین را، به عنوان راه حل موضوع فلسطین ارائه می کنیم.
ایشان در تشریح منطق این طرح افزودند: ملت فلسطین نیز همانند هر ملت دیگر حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند و نظام حاکم بر کشورش را برگزیند. بنا بر این باید همه مردم اصلی فلسطین اعم از مسلمانان و مسیحی و یهودی در داخل و خارج فلسطین در یک همه پرسی منضبط شرکت کنند و نظام دلخواه خود را برگزینند.
رهبر انقلاب، تعیین تکلیف مهاجران غیرفلسطینی به دست نظام و دولت منتخب ملت فلسطین را از دیگر ابعاد طرح جمهوری اسلامی خواندند و افزودند این طرح عادلانه و منطقی در افکار عمومی جهان نیز به درستی درک می شود و می تواند از حمایت ملتها و دولتهای مستقل برخوردار شود.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته انتظار نداریم که صهیونیستهای غاصب به آسانی به طرح همه پرسی از همه مردم فلسطین تن دهند و اینجاست که نقش دولتها و ملتها و سازمانهای مقاومت در مسئله فلسطین معنا می یابد.
 رهبر انقلاب اسلامی قطع روابط و پایان پشتیبانی از دشمن غاصب را، مهمترین رکن حمایت از ملت فلسطین و ملاک قضاوت ملتها درباره ادعاهای دولتهای اسلامی خواندند و این سؤال مهم را مطرح کردند که دولتهای اسلامی، اکنون و پس از به میدان آمدن ملتها و شعارهای قدرتمندانه آنها بر ضد صهیونیستها، به چه دلیل و با کدام منطق به روابط خود با رژیم غاصب ادامه می دهند؟
ایشان، ادامه مقاومت سازمانها و گروههای جهادی را تکلیفی بزرگ دانستند و افزودند: مقاومت شجاعانه و سازمان یافته، حق تحسین برانگیز و به رسمیت شناخته شده همه ملتهای تحت اشغال است و تهمت شبکه سیاسی و رسانه ای وابسته به صهیونیزم مبنی بر تروریست بودن مقاومت، سخنی پوچ و بی ارزش است چرا که مقاومت فلسطین در حقیقت حرکتی انسانی و مقدس بر ضد تروریستهای جرار صهیونیست و حامیان غربی آنهاست.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود در پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه ملت فلسطین، کشورهای غربی را نیز به نگاه واقع بینانه و به رسمیت شناختن حق ملت فلسطین فراخواندند و به آنها گوشزد کردند: اگر بیش از این از نقشه های صهیونیستهای ضد بشر پیروی کنید باید در آینده ای نه چندان دور در انتظار ضربه های سخت تری باشید.
ایشان به حامیان غربی رژیم صهیونیستی هشدار دادند: آن روزی که ملت های اروپا و آمریکا دریابند که سلطه اختاپوسی صهیونیزم بین الملل و اطاعت و تسلیم منفعت  طلبانه دولتمردان غربی در مقابل کمپانی های  زالوصفت صهیونیست، منشأ گرفتاریها و مشکلات مردم اروپا و آمریکا است آنچنان جهنمی برای دولتهای خود به وجود می آورند که هیچ راه خلاصی از آن متصور نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه به حرف رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه اسرائیل خط قرمز اوست اشاره و این پرسش را مطرح کردند که عامل حقیقی این خط قرمز منافع ملت آمریکاست یا نیاز شخصی اوباما به پول و پشتیبانی صهیونیستها برای بدست آوردن کرسی دومین دوره ریاست جمهوری؟
رهبر انقلاب به رئیس جمهورآمریکا هشدار دادند: تا چه زمانی قادرید ملت خود را فریب دهید؟ آن روزی که ملت آمریکا دریابد که شماها برای چند روز حکومت بیشتر، تن به ذلت و تبعیت و خاکساری در برابر زرسالاران صهیونیست داده اید و مصالح ملتی بزرگ را در پای صهیونیستها قربانی کرده اید، با شما چه خواهد کرد؟
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه خط قرمز اوباما یعنی امنیت رژیم صهیونیستی به دست ملتهای به پا خاسته مسلمان شکسته خواهد شد افزودند آنچه رژیم صهیونیستی را تهدید می کند "موشکهای ایران و موشکهای گروههای مقاومت" نیست تا در برابر آن، اینجا و آنجا، سپر موشکی برپا کنند بلکه تهدید حقیقی و بدون علاج رژیم جعلی، عزم راسخ ملتهای اسلامی است که دیگر نمی خواهند و نمی گذارند آمریکا و اروپا و عوامل دست نشانده غرب، بر آنان حکومت و ملتها را تحقیر کنند.
سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین کنفرانس بین المللی انتفاضه با این جمله ی قاطعانه پایان یافت: البته موشکهای ایران و گروههای مقاومت هم هرگاه تهدیدی از سوی دشمن بروز کند وظیفه خود را انجام خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان از نزدیک با میهمانان کنفرانس تهران دیدار وگفتگو کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان کنفرانس گفت شرایط حساس منطقه وبیداری اسلامی ملتها، ضرورت توجه به مسئله فلسطین را دو چندان کرده است وباید از این شرایط برای تحقق حقوق ملت فلسطین بهره گرفت.