اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

ادعای کاخ سفید درباره دور زدن تحریم ها توسط ایران

ادعای کاخ سفید درباره دور زدن تحریم ها توسط ایران
خراسان - مورخ شنبه 1391/04/31 شماره انتشار 18172
نویسنده: گروه سیاسی political@khorasannews.com

در حالی که جمهوری اسلامی ایران راهکارهایی را برای دور زدن تحریم های نفتی غرب اتخاذ کرده است، دولت آمریکا مدعی برخی شیوه ها در دور زدن تحریم ها شده و در همین راستا ادعا کرده که خطوط کشتیرانی ایران برای دور زدن تحریم نفتی از پرچم سایر کشورها استفاده می کنند.

این در حالی است که پیشتر عطاء ا... صدر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران از اعلام آمادگی ایران برای تحت پوشش قرار دادن تمامی کشتی های خارجی که وارد آب های کشورمان می شوند، خبر داده بود. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، دولت آمریکا با ادعای این که کشتی های ایرانی همچنان از پرچم های سایر کشورها به منظور تلاش برای فرار از تحریم های اعلام شده علیه این کشور استفاده می کنند، به صنعت دریایی هشدار داد. بر اساس این ادعا، سیرالئون در غرب آفریقا جدیدترین نمونه کشوری بوده است که پرچم خود را برای یک کشتی تحت کنترل خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پایین آورده است.

شبکه تلویزیونی «بی بی سی» نیز پیشتر در گزارشی نوشت که تهران پیش  از این، چنین روشی را برای اجتناب ناوگان تجاری خود از تحریم ها اجرا کرده بود. همچنین بر اساس این گزارش، مجلس ایران قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن بخش خصوصی نیز می تواند نفت این کشور را بفروشد در نتیجه خریداران نفت وجه خود را به بانک مرکزی ایران پرداخت نخواهند کرد بلکه این وجه به حساب های شرکت های خصوصی ریخته خواهد شد. بر اساس این قانون، ۲۰ درصد نفت ایران توسط شرکت های خصوصی فروخته خواهد شد. بی بی سی در پایان نوشت: ایران در شکست تحریم ها تجربه دارد اما آن چه بروکسل و واشنگتن می خواهند این است که هزینه های انجام چنین کاری را به سطحی افزایش دهند تا ادامه این کار برای تهران در بلندمدت ممکن نباشد. در همین حال پیشتر مهر گزارش داد: سیدعطاءا... صدر، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران نیز درباره بیمه کشتی ها با توجه به تحریم های آمریکا گفت: ایران اعلام آمادگی می کند که تمامی کشتی های خارجی که وارد آب های ایران می شود را تحت پوشش بیمه قرار دهد و هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد.وی همچنین تاکید کرد: تمام کشتی های ایرانی هم تحت پوشش شرکت های بیمه ایرانی قرار گرفته اند و پوشش بیمه ای برای آن ها وجود دارد.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره طرح بستن تنگه هرمز

در همین حال وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که این کشور قابلیت نظامی برای مقابله با تلاش های ایران برای بستن تنگه هرمز را دارد و ایران را مسئول هرگونه اختلالی در ارسال محموله های نفتی خواهد دانست. به گزارش ایسنا، لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی اش گفت: آمریکا برای هرگونه اقدام احتیاطی در منطقه آماده است. ما در قابلیت هایی سرمایه گذاری کردیم که اطمینان حاصل کنیم تلاش ایران برای بستن مسیر کشتیرانی در خلیج فارس چیزی خواهد بود که ما توان مقابله با آن را خواهیم داشت، البته اگر تصمیم به انجام چنین کاری بگیرند. هاموند نیز در این کنفرانس خبری گفت که لندن به اطمینان از باز نگه داشته شدن مسیرهای دریایی خلیج فارس متعهد است.

تنگه هرمز قفل دنیاست و کلید آن در دست ایران است

در همین حال کریمی قدوسی طراح طرح بستن تنگه هرمز در مجلس با بیان این که همه تحریم ها باید لغو شوند تا تنگه هرمز کاملا آزاد باشد، گفت: کشورهایی که به تحریم های ایران پافشاری می کنند، بدانند که ملت ایران از طریق مجلس به دولت پیشنهاد می کند تا حقوق ملت را در تنگه هرمز اعمال کند، لذا اگر تشخیص دهیم این عبور و مرور برای ما ضرر دارد جلوی آن را می گیریم. وی با بیان این که قفل دنیا است وکلید آن در دست ایران است تاکید کرد: کشورهای تحریم کننده حق ندارند در صورت ادامه تحریم ها، بی ضرر از تنگه هرمز عبور کنند و بر اساس ضربه متقابل و دفاع جلوی نفتکش هایی که نفت ما را به سمت کشورهای تحریم کننده نفتی می برند و حقوق مسلم ما را در دنیا نفی می کنند خواهیم گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد