اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

ایران ترور مقام های دولت سوریه را محکوم کرد

ایران ترور مقام های دولت سوریه را محکوم کرد
خراسان - مورخ شنبه 1391/04/31 شماره انتشار 18172
نویسنده: گروه سیاسی political@khorasannews.com
ستاد کل نیروهای مسلح:ملت و دولت سوریه تصمیم گرفته است در برابر زیاده خواهی آمریکا و همپیمانانش بایستد

در پی انفجار تروریستی مقابل ساختمان امنیت سوریه که به کشته شدن سپهبد «داوود راجحه» وزیر دفاع و جمعی از مقام های دولتی سوریه منجر شد، ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای، این اقدام را محکوم کرد.در همین حال علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان نیز در تماسی تلفنی با همتای سوری خود ضمن همدردی با ملت و دولت سوریه، این اقدام تروریستی را محکوم کرد.احمد وحیدی وزیر دفاع نیز تاکید کرد که تهران به قدرت ارتش سوریه، برای ایجاد امنیت اطمینان دارد.

ستاد کل نیروهای مسلح:آمریکا و کشورهای عربی مرتجع، از ترور مقامات سوری پشیمان خواهند شد

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت اقدام تروریستی اخیر، علیه مقامات سوری اعلام کرد:‌ ملت و دولت سوریه تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی و منطقه‌ای آن بایستند و تاکنون نیز به خوبی از عهده این کار برآمده‌اند و با وجود فشارهای زیادی که از سوی استکبار جهانی علیه آن کشور و جریان مقاومت وارد شده است، نیروهای شیطانی چاره‌ای جز عقب‌نشینی نخواهند داشت. بدون تردید تروریسم دولتی آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به شکست محکوم است.به گزارش فارس در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هرچند ترور وزیر دفاع و سایر شخصیت‌های سوری یک ضایعه به حساب می‌آید، لیکن هر یک از اعضای ارتش سوریه خود یک وزیر دفاع به شمار می‌آیند.این بیانیه در پایان می‌افزاید: دستپاچگی آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، کشورهای عربی مرتجع و مدعیان حقوق بشر اروپایی، در نحوه موضع گیری در خصوص انفجارات و ترورهای اخیر پرده از عملکرد ددمنشانه آنها برمی‌دارد و به خوبی دخالت مستقیم و آشکار آنها را در این گونه جریانات به اثبات می‌رساند. مسلما دیر نیست زمانی که این کشورها تاوان اشاعه تروریسم را خواهند پرداخت.

در همین حال به گزارش ایرنا به نقل از بخش اطلاع رسانی سفارت ایران درسوریه، سردار "احمد وحیدی" درگفت و گوی تلفنی با سپهبد "فهد جاسم الفریج" وزیر دفاع جدید سوریه گفت: ما اطمینان داریم ارتش قدرتمند سوریه، آمریکا و حامیان منطقه ای و اسراییل را، در رسیدن به اهداف شان ناکام خواهد گذاشت.وی با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی و تروریست ها نمی توانند اراده قوی ارتش سوریه را با اعمال تروریستی خود تحت تاثیر قرار دهند، افزود: ما اطمینان داریم که آنها نخواهند توانست با این اعمال و مدیریت جنگ روانی در سوریه، حاشیه امنی را برای اسراییل ایجاد کنند.وزیر دفاع جدید سوریه نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز تسلیت وزیر دفاع ایران تصریح کرد: ما اطمینان داریم سوریه به رهبری بشار اسد رییس جمهوری این کشور با یک طرح (توطئه) صهیونیستی - آمریکایی مواجه است. هدف آن نیز شکست سوریه و محور مقاومت است. وحیدی در پایان سمت جدید همتای سوری خود را به وی تبریک گفت.

صالحی با ملت و دولت سوریه ابراز هم دردی کرد

در همین راستا 'علی اکبر صالحی' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، انفجار تروریستی در دفتر شورای امنیت ملی سوریه در دمشق را محکوم کرد.به گزارش ایرنا وی هم چنین در گفت وگوی تلفنی با 'ولید المعلم' وزیر امور خارجه سوریه، همدردی ملت و دولت ایران را با ملت و دولت سوریه ابراز کرد.

لاریجانی:مدعیان مبارزه با تروریسم پشت صحنه ترور را طراحی می کنند

در همین حال رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترور برخی مسئولان نظامی سوریه گفت: کشورهای مدعی مبارزه با تروریست در این مسئله هیچ گونه موضع گیری نکرده اند و این اقدامات را، نشانه مهمی به منظور ایجاد تغییرات در سوریه می دانند. بنابراین این مدعیان پشت صحنه ترور را طراحی می کنند.به گزارش ایرنا، 'علی لاریجانی' در گردهمایی بزرگ ائمه جمعه و جماعات و مبلغان استان مازندران گفت: آنها به دنبال آشفته سازی در سوریه و تاثیرگذاری در جلسه شورای امنیت بوده و حتی یک موضع گیری نسبت به محکومیت ترورها نداشته اند.لاریجانی با اشاره به این که امروز یک دوره توحش مدرن را در صحنه بین المللی تجربه می کنیم، گفت: توحش و درندگی آنان، همانند اقدامات گذشته شان است. باید بشناسیم که دشمن از چه استراتژی استفاده می کند تا آن را علاج کنیم.

کاخ سفید: ماموریت عنان نمی تواند ادامه داشته باشد

این درحالی است که خبرگزاری فرانسه شامگاه پنجشنبه در خبری از واشنگتن به نقل از کاخ سفید اعلام کرد :‌ ماموریت کوفی عنان نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه نمی تواند ادامه داشته باشد.به گزارش ایرنا کاخ سفید وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، از سوی روسیه و چین را علت این موضوع اعلام کرد.جی کارنی سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت :‌ شکست شورای امنیت سازمان ملل به این معناست که ماموریت عنان نمی تواند ادامه داشته باشد.روسیه و چین روز پنجشنبه قطعنامه مورد حمایت کشورهای غربی را علیه سوریه وتو کردند. در این قطعنامه سوریه به اعمال تحریم ها تهدید شده بود.

از سوی دیگر یک روزنامه سوییسی با اشاره به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه، به کشورهای غربی توصیه کرد که در خصوص سوریه با ایران مذاکره کنند.به گزارش ایرنا، روزنامه سوییسی 'تاگس آنزیگر' تصریح کرد: طرح 'کوفی عنان' نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، بهترین راه حل در این کشور است.این روزنامه سوییسی تاکید کرد که باید بر اساس پیشنهاد کوفی عنان عمل کرد و ایران را به فرآیند یافتن راه حلی برای سوریه پیوند داد.این روزنامه با اشاره به تلاش آمریکا برای حضور نداشتن ایران در مذاکرات مربوط به سوریه، خاطرنشان کرد علت شکست مذاکرات در خصوص سوریه حضور نداشتن ایران بوده است.'تاگس آنزیگر' با اشاره به این که روسیه به اندازه ایران در سوریه نفوذ ندارد، تاکید کرد: با نادیده گرفتن خواست ایران در سوریه نمی توان به چیزی دست پیدا کرد.روزنامه سوییسی در ادامه توصیه خود نوشت: برای این که منافع غرب و ایران در سوریه همسو شود، باب مذاکره و ارتباط با تهران باید باز شود.تاگس آنزیگر در پایان خاطرنشان کرد که با توجه به نفی اقدام نظامی در سوریه، باید به ایران به عنوان آخرین شانس حل موضوع سوریه روی آورد و با این کشور با نفوذ در منطقه وارد مذاکره شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد