اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

آیت ا... العظمی صافی گلپایگانی :

آیت ا... العظمی صافی گلپایگانی :

رمضان، بزرگترین دانشگاه‌ تربیتی اسلامی است

بسم ا...الرحمن الرحیم
سلام بر ماه مبارک رمضان! سلام بر روزه‌‌داران، این میهمانان خاص و خالص خداوند!

 

بسم ا...الرحمن الرحیم
سلام بر ماه مبارک رمضان! سلام بر روزه‌‌داران، این میهمانان خاص و خالص خداوند!
ماه مبارک رمضان، عید اولیاء ا... و میعاد اصفیاء ا... ، بهار قرآن کریم و موسم حضور در مساجد و بازگشایی یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آموزشی تربیتی اسلامی است؛ دانشگاهی که کلاسهای بزرگ آن مساجد، نماز جماعت و مجالس موعظه و تبلیغ معارف اهل بیت(ع)است و مردم در هر درجه‌ای از علم و معرفت که باشند در آن شرف حضور دارند. دانشگاهی که کلاسهای کوچک آن خانه‌های شخصی و اتاقهای فردی مسلمانان است. دانشگاهی که کتابهای درسی آن قرآن مجید، نهج البلاغه، صحیفه کامله، دعای افتتاح و دعای معرفت‌بخش ابوحمزه است.
در این دانشگاه است که شوکت اسلام، عزت ایمان و نفوذ امر الهی پس از چهارده قرن در معرض نمایش قرار می‌گیرد و وجود و حیات اسلامی جامعه بزرگ و جهانی مسلمین ظاهر می‌شود و برکات الهی همه را غرق در وجد، سرور، نشاط و اقبال به خدا می‌نماید. باید این فرصت را غنیمت شمرد و از برنامه‌های انسان‌ساز و معرفت‌بخش آن استفاده کرد.
این ماه، بهار توبه، استغفار، خودسازی، اصلاح نفس، فرصت محاسبه و رسیدگی به اعمال و فصل ظهور برادری اسلامی، و اعانت به محرومان و دستگیری درماندگان و ترحّم بر زیردستان و احترام از سالمندان است، و انفاس روزه‌داران در آن ثواب تسبیح دارد.
باید حضور در مجالس دینی و جماعات، اظهار احساسات دینی، امر به معروف و نهی از منکر و اهتمام به همبستگی اسلامی در همه و همه جا چشمگیر و دشمن‌شکن باشد و عمق ایمان و تعهد مسلمانان را به اسلام، به قرآن، به استقلال و افتخار به حیثیات اسلامی به نمایش گذاشت. باید به دنیا نشان داد که در مقابل دنیای مادی و مادی‌گرایی کنونی، امت مسلمان و روزه‌دار هرگز متزلزل نخواهد شد و دیگران اگر در صنعت، استیلاء و استکبار قدرت یافته‌اند و با این زور و قلدری می‌خواهند فرهنگ منحط و فاسد خود را بر دنیا حاکم کنند، در اخلاق، در انسانیت در حیا و شرافت و وجدان و کرامت بشری بسیار پست و پوچ و بی محتوا می‌باشند و در چنین دنیایی، مؤمنان به اسلام، اخلاق و استقلال اسلامی خود را در برابر دشمنان حتی در ظاهر لباس و عادات متعارف حفظ می‌نمایند، و در حفظ مواقف و مواضع اسلامی سستی نخواهند کرد، و به این وعده الهی ایمان دارند که:
«وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الأعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ».
*لطف ا... صافی/ رمضان 1433

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 59919
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد