اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

وزیر اطلاعات در مراسم اولین سالگرد شهید داریوش رضایی نژاد خبر دا

وزیر اطلاعات در مراسم اولین سالگرد شهید داریوش رضایی نژاد خبر داد:
دستگیری 30 نفر از اعضای 2 شبکه ترور دانشمندان هسته ای در داخل و خارج کشور
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/05/02 شماره انتشار 18174
نویسنده: هادی محمدی political@khorasannews.com
عوامل ترور شهید رضایی نژاد دستگیر شدند

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تیم تروریستی عامل شهادت داریوش رضایی نژاد دستگیر شده اند از کشف و دستگیری اعضای دو شبکه تروریستی شامل 30نفر در داخل و خارج کشور خبر داد.به گزارش خراسان مراسم اولین سالگرد شهادت داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته ای کشورمان که سال گذشته در برابر چشمان همسر و فرزندش در مقابل منزل مسکونی خود توسط تروریست ها به شهادت رسید روز گذشته با حضور مقامات لشکری و کشوری از جمله سردار وحیدی وزیر دفاع، مصلحی وزیر اطلاعات، دانشجو وزیر علوم، صالحی وزیر امور خارجه، بختیاری وزیر دادگستری ، عباسی رییس سازمان انرژی اتمی ، تمدن استاندار تهران، اسفندیار رحیم مشایی، منوچهر متکی و سردار علی فضلی ، مسئولان و استادان سازمان انرژی اتمی، خانواده های شهدای هسته ای و اقشار مختلف مردم در مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی برگزار شد.حیدر مصلحی وزیر اطلاعات کشورمان که صبح روز گذشته در این مراسم سخن می گفت با بیان اینکه پرونده ترور رضایی نژاد از پیچیدگی های خاصی نسبت به سایر ترورهای دانشمندان برخوردار بود ، افزود : تروریستها برای منحرف کردن دستگاه اطلاعاتی ما این ترور را متفاوت انجام و به جای استفاده از بمب های آهن ربایی از کلاشینکف و تیراندازی استفاده کرده بودند.مصلحی ضمن اعلام خبر دستگیری عاملین ترور شهید رضایی نژاد ، اضافه کرد : در این مدت موفق شدیم دو شبکه تروریستی که در داخل عمل می کرد و مورد حمایت سرویس های اطلاعاتی اروپا و آمریکا و برخی کشورهای منطقه به همراه موساد بود را دستگیر کنیم .وزیر اطلاعات تعداد بازداشت شدگان این دو شبکه تروریستی را 30نفر اعلام کرد و افزود : این دو شبکه با تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(ع) دستگیر شدند و در مورد ترور رضایی نژاد هم 2روز قبل با بازسازی صحنه ترور و کامل شدن بازجویی ها مطمئن شدیم که افراد دستگیر شده عوامل ترور او بوده و از سوی سرویس های بیگانه پشتیبانی می شدند .مصلحی با بیان اینکه امروز برخی سرویس های اطلاعاتی خارجی به اقدامات انفعالی روی آورده اند ، تصریح کرد : آنها میزان اقتدار اطلاعاتی ما در این اقدام را که در داخل و خارج کشور دستگیری عاملین انجام شد را می فهمند و می خواهند با اقدامات انفعالی این موفقیت را زیر سوال ببرند.وزیر اطلاعات کشورمان ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به خانواده شهدای هسته ای گفت : افراد دستگیر شده اعترافات زیاد و ارزشمندی داشته اند که متاسفانه به دلیل معذوریت های اطلاعاتی از بیان مسائل بیشتر در این زمینه معذوریت داریم.به گزارش ایسنا وی افزود: آن ها برای آینده برنامه هایی داشتند که با دستگیری شان ان شاء ا... خنثی شده است.

برخی کشورهای اروپایی از این که ما نام آن ها را می بریم دلخور شده اند

مصلحی خاطرنشان کرد: نکته جالب در این قضایا این است که سرویس‌های جاسوسی دنیا تمام خطوط قرمزشان را شکسته‌اند و به همکاری با یکدیگر در مقابله با انقلاب اسلامی اقدام می‌کنند. همه سرویس‌های جاسوسی از خطوط قرمزی برخوردارند که یکی از آن‌ها، حفظ منابع‌شان است اما سرویس‌های جاسوسی مثل سیا، MI6 و موصاد این خطوط قرمز را از سر گذرانده‌اند و منابع‌شان را به یکدیگر معرفی می‌کنند و با یکدیگر برای مقابله با ایران همکاری دارند. حتی کشورهای فرعونی منطقه و کشورهای اروپایی و آمریکایی در این زمینه فعالند. وزیر اطلاعات با بیان این که برخی کشورهای اروپایی از این که ایران آن‌ها را در این اقدامات دخالت داده است و از آن‌ها اسم می‌برد، دلخور شده‌اند اما ما سند و مدرک داریم که آنها در این امر دخالت داشته‌اند. او خاطرنشان کرد:‌ در رابطه با مقوله هسته‌ای، باید این مساله را در چارچوب تحریم‌ها علیه ایران دانست. آنها سعی دارند با مردم ایران مقابله کنند و موضوع هسته ای بهانه است. آن‌ها تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کنند در حالی که مذاکرات با 1+5 را نیز ادامه می‌دهند. وی در پایان سخنانش تاکید کرد : امروز عصبانیت استکبار از انقلاب اسلامی فقط در مساله هسته ای خلاصه نمی شود و از همه گونه رشد علمی در کشور ما خشمگین است ؛ چراکه می ترسد ایران با الگو شدن در دنیا و انتقال تکنولوژی به سایر کشورها انحصاری را که آنها به وجود آورده اند را بشکند.

تمبر یادبود شهید رضایی نژاد رونمایی شد

در ابتدای این مراسم از تمبریادبود شهید داریوش رضایی نژاد رونمایی به عمل آمد و ساختمان پژوهشی سازمان انرژی اتمی به نام این شهید نامگذاری شد.همچنین حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به تلاش های شهدای هسته ای کشورمان و با بیان اینکه امروز دشمنان این کشور همان قدر از دانشمندان هسته ای ما می ترسند که از شهدای حوزوی همچون شهید بهشتی و شهید دستغیب می ترسیدند، تصریح کرد : امام راحل(ره) با مجاهدت خود علم و دانش دنیایی را معنوی و الهی کرد و شاگردان مکتب ایشان هم در مسیر متعالی آن بزرگوار حرکت کرده و کارشان الهی شد.وی خطاب به آمریکا و ایادی و مزدورانش در منطقه گفت : هر تیری که دارید به ما بزنید که ما ماندنی و در حال توسعه و رشد هستیم و وحشت و زوال عاقبت شماست.

سخنان دختر شهید رضایی نژاد

آرمیتا رضایی نژاد دختر شهید رضایی نژاد در این مراسم لحظاتی پشت تریبون قرار گرفت و به فارسی و انگلیسی گفت : من به عنوان دختر یکی از هزاران شهید ایرانی پایدار خون شهیدان هستم و دستان پلیدی که خون پدرم را ریختند بدانند که بدکاران و نفرین شدگان تاریخ هستند.

مصلحی: همکاری مردم در دستگیری های اخیر نقش زیادی داشت

وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم اولین سالگرد شهادت داریوش رضایی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان این که مجموعه دستگیر شده اخیر به صورت تیمی عمل کرده و سعی داشتند تا ردپایی از خود بر جای نگذارند، افزود: با این حال با توان بالای دستگاه اطلاعاتی ما و اشتباهات کوچکی که آن ها داشتند این شبکه ها کشف و موفق به دستگیری آن ها شدیم. حیدر مصلحی تصریح کرد: در این میان همکاری مردم بسیار اهمیت و اثر داشت و در واقع دستگیری این مجموعه با کمک مردم و چهره زنی مردم که خود را جزو نظام اطلاعاتی نظام می دانند، دستگیر شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد