اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

راهپیمایی نمازگزاران جمعه در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار

راهپیمایی نمازگزاران جمعه در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار
خراسان - مورخ شنبه 1391/05/07 شماره انتشار 18178
نویسنده: حسین بردبار political@khorasannews.com

نمازگزاران جمعه روز گذشته پس از اقامه نماز در تهران و بسیاری از شهرهای کشورمان در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار و محکومیت کشتار آن ها راهپیمایی کرده و یک صدا علیه شکل گیری توطئه جدید بر ضد مسلمانان این کشور شعار دادند. همزمان در برخی کشورهای دیگر از جمله سریلانکا، ترکیه و... نیز نمازگزاران با برگزاری راهپیمایی کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند.

تظاهرات نمازگزاران جمعه تهران در محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار

به گزارش خبرنگار خراسان، نمازگزاران جمعه تهران دیروز پس از ادای این فریضه الهی در خیابان های اطراف دانشگاه تهران در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان پس از ادای نماز جمعه در خیابان طالقانی، خیابان قدس و خیابان انقلاب همنوا با تریبون نماز جمعه تهران شعار می دادند: سکوت در برابر جنایت، خیانت است خیانت است خیانت؛ کشتار وحشیانه مسلمان، اعلام جنگ است به دین و قرآن؛ قتل عام مسلمان میانمار، توطئه جدید استکبار است. نمازگزاران تهرانی که مقارن با ایام ماه مبارک رمضان به شکلی باشکوه تر و پرتعدادتر از گذشته در میعادگاه نمازجمعه حاضر شده بودند، همچنین با حمل پلاکاردهایی که بر روی آن «مرگ بر آمریکا» نوشته شده بود، شعار می دادند: قتل عام مسلمان خدایی، توطئه جدید آمریکایی؛ یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا؛ ای امت محمد به پا خیز به پا خیز؛ پیرو دین احمد به پا خیز به پا خیز. تظاهرکنندگان همچنین با انتقاد از سیاست های دوگانه مدعیان حقوق بشر در جهان امروز فریاد می زدند: جرم مسلمان میانمار چیست، این قتل عام فاجعه انسانی است. آیت ا...امامی کاشانی، خطیب جمعه این هفته تهران نیز در خطبه های دیروز نمازجمعه با محکومیت کشتار مسلمانان میانمار گفت: این کشتارها و جنایت هایی که انجام می شود برای مقابله با اسلام است. وی همچنین با اشاره به حرکت بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و حرکت دشمن در برابر اسلام در سوریه گفت: این حقایقی که در عالم اتفاق می افتد ما را موظف به انجام وظیفه دینی مان می کند. در همین حال واحد مرکزی خبر گزارش داد مردم روزه دار اصفهان روز گذشته در راهپیمایی ، کشتار مسلمانان مظلوم میانمار و سکوت قدرت های استکباری در برابر این جنایات را محکوم کردند . راهپیمایان پس از آیین عبادی سیاسی نمازجمعه با سر دادن شعارهایی ضمن ابراز همدردی با مسلمانان مظلوم میانمار از مجامع بین المللی خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای متوقف کردن این کشتارها و مجازات جنایتکاران شدند. بر اساس این گزارش نمازگزاران جمعه در همدان، اردبیل، جویبار، محمودآباد، تنکابن، چهارمحال و بختیاری و... نیز پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی و سردادن شعار از مسلمانان مظلوم میانمار حمایت کردند. در مشهد مقدس نیز نمازگزاران پیش از برگزاری نماز جمعه به راه‌پیمایی در حمایت از مسلمانان میانمار پرداختند.

نامه آیت ا... آملی لاریجانی به رییس دستگاه قضایی میانمار

در همین حال رییس قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای به رییس دستگاه قضایی میانمار با ابراز نگرانی از تهاجم علیه اقلیت مسلمان این کشور، خواستار توقف سریع خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار شد و از رییس دستگاه قضایی این کشور خواست مرتکبان این فاجعه مجازات شوند. به گزارش ایسنا متن کامل نامه آیت‌الله آملی لاریجانی به شرح زیر است: جناب آقای آنگ‌تو، رییس محترم دستگاه قضایی جمهوری میانمار، اینجانب با ابراز نگرانی شدید از تهاجم علیه اقلیت مسلمان در میانمار و تصاویر پخش شده در رسانه‌ها و جریحه‌دار شدن افکار عمومی مردم ایران، از جنابعالی درخواست می‌کنم تا اقدامات سریع و جدی توسط دولت میانمار جهت روشن شدن ابعاد این فاجعه انسانی و توقف بلادرنگ خشونت‌ها علیه مسلمانان انجام گیرد. بهره‌مندی اقلیت مسلمان در کنار سایر اقلیت‌ها و صاحبان ادیان دیگر در کشور چند قومی میانمار از تمامی حقوق انسانی یک اصل پذیرفته شده در معاهدات حقوق بشری است که مطمئناً دولت محترم میانمار نیز به انجام آن‌ها متعهد می‌باشد. متأسفانه حادثه تهاجم علیه مسلمانان در میانمار در سکوت کامل خبری موجب نگرانی افکار عمومی جهان اسلام شده است. از جنابعالی می‌خواهم مانع از استمرار این‌گونه درگیری‌ها علیه مسلمانان شوید. عالیجناب، انتظار جدی می‌رود دولت میانمار با انتشار گزارشی دقیق و مستند از این فاجعه علیه اقلیت مسلمان میانمار و مجازات مرتکبین آن و همچنین تأمین شرایط لازم برای آسایش و رفاه مسلمانان آن کشور، زمینه‌های بروز مجدد آن را از میان بردارد.

سفیر پیشین ایران در تایلند: حوادث میانمار به معنای جنگ بین‌ اسلام و بودیسم نیست

در همین حال سفیر پیشین ایران در تایلند گفت: علیرغم این که حاکمیت میانمار، بودایی است اما برخوردهای اخیر در این کشور به معنای جنگ بین اسلام و بودیسم نیست. به گزارش ایسنا، محسن پاک آیین که در " نشست محکومیت کشتار مسلمانان میانمار با تکیه بر معارف قرآن"، سخن می‌گفت، افزود: معمولا در شرق آسیا تعامل خوبی بین مسلمان‌ها و بوداییان وجود داشته و القای جنگ بین اسلام و بودیسم، خطی است که غربی‌ها با تبلیغات رسانه‌ای خود دنبال می‌کنند. وی که مسئول ستاد افغانستان در وزارت خارجه می باشد ادامه داد: حتی پیشوایان بودایی هم از مسائل به وجود آمده در میانمار ناراضی هستند و بعضا این حوادث را محکوم کرده‌اند.

نمازگزاران جمعه در ترکیه و پاکستان کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند

نمازگزاران ترکیه روز جمعه با تجمع در 23 مسجد در 23 شهر این کشور در اعتراض به نسل کشی علیه مسلمانان در میانمار (برمه)، خواهان قطع ارتباط کشورهای اسلامی با این کشور شدند. به گزارش ایرنا، در این تجمع ها که بنا به دعوت مشترک نهادهای غیر دولتی برگزار شد، نمازگزاران با اعلام همبستگی با مسلمانان میانمار ادامه جنایات و نسل کشی علیه مسلمانان در میانمار را به عنوان یک اقدام ضد بشری محکوم کردند. معترضان قرار است یک بیانیه مشترک را در محکومیت جنایات گروههای افراطی بودایی علیه مسلمانان در میانمار قرائت کنند. همچنین مسلمانان پاکستانی به همراه اعضای ارشد و هواداران حزب سیاسی – مذهبی مجلس وحدت مسلمین روز گذشته با برپایی راهپیمایی گسترده در اعتراض به قتل عام مسلمانان میانمار در شهر 'کراچی' مرکز ایالت سند، اقدام افراط گرایان بودایی علیه مسلمانان را به شدت محکوم کردند. به گزارش ایرنا، این راهپیمایی با حضور هزاران نفر از مسلمانان به ویژه شیعیان در شهر کراچی پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد. شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی، همبستگی و همدلی خود را با مسلمانان مظلوم میانمار اعلام کردند. همچنین شورای علمای اندونزی، خشونت ها علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به این نسل کشی و قتل عام بی رحمانه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد