اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری:

رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری:
دادخواست جدیدی علیه آمریکا و اروپا برای نقض تحریم‌‏ها ارائه می کنیم
خراسان - مورخ دوشنبه 1391/05/09 شماره انتشار 18180

محمد جعفرزاده رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری از آماده‌سازی دادخواست جدیدی علیه آمریکا و اروپا که تحریم‌های خارج از شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان وضع کرده‌اند خبر داد و گفت: این دادخواست را به زودی ثبت و پیگیری می‌کنیم. مجید جعفرزاده در گفت‌وگو با ایرنا با تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای استیفای حقوق جمهوری اسلامی ایران در دعاوی بین‌المللی، اولویت نخست این مرکز در راستای حمایت از منافع ملت را مقابله با اقدامات خصمانه قدرت‌های بزرگ در اعمال تدابیر محدودکننده و دفع تحریم‌های یک و چندجانبه از سوی دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی بیان کرد. وی، مصالحه نزدیک به 2 هزار و 500 پرونده از مجموع چهارهزار پرونده علیه ایران به نفع کشورمان، وصول تقریباً 2/2 میلیارد دلار از طرف آمریکایی، استرداد و تملک میزان قابل توجهی از اموال را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده از سوی این مرکز طی سال‌های اخیر برشمرد که از طریق دیوان داوری دعاوی ایران‏‏ـ آمریکا انجام شده است. جعفرزاده در مورد حملات سایبری به شرکت های نفتی و برخی سازمانهای دولتی اظهار داشت که تاکنون هیچ دستگاهی در این زمینه به این مرکز مراجعه نکرده. وی ادامه داد که به وزیر نفت اعلام کرده ایم که بعد از تکمیل مدارک برای رسیدگی به ما مراجعه کند.

هاآرتص: مشاور اوباما حامل طرح‌های ضدایرانی برای نتانیاهو بوده است

همزمان به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" به نقل از یک منبع ناشناس مدعی شده است که مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر خود به اسرائیل، طرح حمله احتمالی به ایران را به "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی ارائه داده است. این روزنامه بنا بر اظهارات یکی از مقامات آمریکا مدعی شده است، "تام دانیلون" مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر 2 هفته قبل خود به اسرائیل، این طرح را به نتانیاهو ارائه داده است. این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، عنوان کرده است که نتانیاهو در ضیافت شام 3 ساعته‌ای از دانیلون میزبانی کرده است، و "یاکوف آمیدرور" مشاور امنیت داخلی اسرائیل نیز در بخشی از این جلسه حضور داشته است. بنا بر این گزارش، دانیلون در این دیدار اطلاعاتی در رابطه با توانمندی‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکا برای مقابله و برخورد با تاسیسات هسته‌ای ایران، شامل تاسیسات زیرزمینی ایران، در اختیار نتانیاهو گذاشته است. این درحالی است که گزارش مهر به نقل از سایت winnipegsun ، یک مقام ارشد آمریکایی گفته است که گزارش های رسانه ها مبنی بر اینکه "تام دانیلون" مشاور امنیت ملی باراک اوباما در دیدار با بنیامین نتانیاهو طرح های مربوط به حمله احتمالی به ایران را با وی در میان گذاشته ، دروغ است. مقام آمریکایی تکذیب کننده این خبر که به خاطر حساس بودن موضوع از افشای نامش خود داری کرده به رویترز گفت: هیچ چیز این مطلب درست نیست. دانیلون با نتانیاهو در ضیافت شام دیدار یا دیدار خصوصی نداشته اند و وی طرح های عملیات حمله به ایران را هم به نخست وزیر اسرائیل ارائه نکرده است. در همین حال به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "جروزالم‌پست"، "شائول موفاز" رهبر حزب مخالف لیکود و وزیرجنگ سابق رژیم‌صهیونیستی، بار دیگر هشدار داد که یک حمله پیشدستانه و یکجانبه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران، می‌تواند تبعات فاجعه‌باری برای اسرائیل داشته باشد.

نتانیاهو: تحریم‌ها حتی یک ذره مانع از فعالیت هسته‌ای ایران نشده است

در این میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعتراف کرد تحریم‌های ضدایرانی غرب برای توقف برنامه هسته‌ای این کشور بی تاثیر بوده است. به گزارش مهر به نقل از جروزالم پست، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی تهدیدآمیز بودن برنامه هسته ای ایران شد. وی در دیدار با "میت رامنی" رقیب "باراک اوباما" در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا بر لزوم اقدام جدی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران تاکید کرد. نتانیاهو در عین حال با بیان این که باید در مورد اقدامات ضدایرانی غرب در مورد ایران صادق بود اعتراف کرد: تحریمهای انجام گرفته تا کنون نتوانسته حتی یک ذره مانع از فعالیت هسته ای ایران شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد