اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

اتحاد با امام

راههای جلوگیری از تجاوز دشمنان

صالحی:به مذاکرات بیشتری نیاز است اما باید حق غنی سازی ایران به ر

صالحی:به مذاکرات بیشتری نیاز است اما باید حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شود
خراسان - مورخ سه‌شنبه 1391/05/10 شماره انتشار 18181

با گذشت یک هفته از مذاکرات معاونان جلیلی و اشتون در استانبول و گزارش های متناقض از ادامه مذاکرات، خبرگزاری رویترز گزارش داد که علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان با بیان این که شکست مذاکرات به نفع هیچ کس نیست اظهار داشت: «نمی توانم با اطمینان بگویم اما اگر همه چیز به شکل عادی پیش برود، باید مذاکرات بیشتری انجام گیرد.» صالحی که با روزنامه اتریشی استاندارد گفت وگو می کرد افزود: باید حق ایران برای انجام غنی سازی به رسمیت شناخته شود.

همزمان لئوپانتا وزیر دفاع آمریکا احتمال حمله رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک به ایرن را کم اهمیت جلوه داد و گفت: نظر من این است که آن ها هیچ تصمیمی در رابطه با ایران نگرفته اند و به حمایت از تلاش بین المللی برای اعمال فشار علیه ایران ادامه می دهند.مشروح این گزارش در پی می آید.

صالحی: شکست مذاکرات ایران و ۱+۵ به نفع هیچ کس نیست

خبرگزاری رویترز با اشاره به نشست استانبول در اوایل ماه جاری میان نمایندگان ایران و ۱+۵ گزارش داد: علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در گفت وگویی با روزنامه اتریشی استاندارد که روز دوشنبه منتشر شد، درباره مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران گفت که «نمی توانم با اطمینان بگویم اما اگر همه چیز به شکل عادی پیش برود، باید مذاکرات بیش تری انجام گیرد.»به گزارش ایسنا وی افزود: شکست مذاکرات به نفع هیچ کس نیست. شکاف ها فقط از طریق گفت وگو می تواند رفع شود.صالحی گفت که با این حال باید حق ایران برای انجام غنی سازی اورانیوم به رسمیت شناخته شود و «این یک مسئله اصولی است.»

نمی خواهیم تنگه هرمز را ببندیم

بر اساس این گزارش، صالحی در بخش دیگری ازا ین گفت وگو اظهار کرد که ایران نمی خواهد تنگه هرمز را ببندد.وی گفت: خلیج فارس شاه راهی برای ایران و منطقه و جامعه بین المللی است. ما منطقی هستیم. ما نمی خواهیم این شاه راه را ببندیم و باعث ناراحتی شویم. اما اگر مجبور شویم، ایران باید برای دفاع از حق حاکمیت و منافع ملی اش هر اقدامی را انجام دهد.

وال استریت ژورنال:ایران برای دور زدن تحریم ماهرانه عمل می کند

در همین حال به گزارش فارس به نقل از وال استریت ژورنال، تقریبا همه در کنگره آمریکا با آنچه تحریم های فلج کننده علیه ایران خوانده می شود، موافق اند یا دست کم ادعا می کنند که با آن موافق اند اما باید دید در عمل چه کسی به آنها پایبند است. بنابراین گزارش، مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در حال کار بر روی دو طرح جدید تحریم ایران هستند تا راه های دور زدن تحریم ها ی ضدایرانی را ببندند. اقدامات پیش بینی شده در این طرح عبارتند از افزایش تعداد عناصر ایرانی تحریم شده و تحمیل جریمه به شرکت های خارجی که با شرکت های مالی و بخش انرژی ایران ارتباط دارند. وال استریت ژورنال اذعان کرده که ایرانیان به راحتی شرکت های جدیدی را جایگزین شرکت های تحریم شده می کنند. همچنین ایرانیان در بازکردن کانال های مالی برای دور زدن تحریم ها زبردست هستند. فروش نفت در برابر طلای ترکیه و استفاده از شرکت های خارجی سایه از جمله اقدامات ایران در این حوزه است.این روند نشان گر آن است که نگاه آمریکا به تحریم ها که شامل تعقیب شرکت ها و اشخاص منفرد ایرانی است به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهد.این گزارش می افزاید:وزارت خزانه داری آمریکا هرگز نمی تواند با سرعتی که ایران شرکت ایجاد می کند، آنها را ردیابی و تحریم کند. به جای آن باید به هر شرکتی که نفت ایران را خریده یا حمل می کند هشدار داد که در حال نقض قوانین آمریکاست. پس تحریم کنندگان سردرگم در تحریم ها می باشند و ایران در این زمینه ماهرانه عمل می کند.

وزیر دفاع آمریکا: اسرائیل تصمیمی درباره ایران نگرفته است

همزمان به گزارش ایسنا روزنامه واشنگتن پست نوشت: لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه سعی کرد آمریکا و رژیم صهیونیستی را در حمایت از تحریم های بین المللی و نه تدابیر نظامی در رابطه با برنامه هسته ای ایران متحد، نشان دهد.

پانتا با کم اهمیت دانستن احتمال حمله اسرائیل در آینده نزدیک به ایران گفت: نظر من این است که آن ها هیچ تصمیمی در رابطه با ایران نگرفته اند و به حمایت از تلاش بین المللی برای اعمال فشار علیه ایران ادامه می دهند.این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار میت رامنی نامزد جمهوری خواه آمریکا گفته است که تحریم ها حتی ذره ای برنامه هسته ای ایران را عقب نرانده است. نتانیاهو اعلام کرد: تهدید نظامی قدرتمند به همراه تحریم ها می تواند شانسی برای تغییر اوضاع داشته باشد.

گانتس: توان موشکی ایران متفاوت تر از قبل است

در همین حال به گزارش فارس، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که "بنی گانتس" اخیرا در جلساتی که پشت درهای بسته برگزار می شد، ضمن مخالفت با هر گونه اقدام نظامی علیه ایران تاکید کرده است: توانایی اسرائیل برای پاسخ ویران کننده به توانمندی های هسته ای ایران محدود است و توان اسرائیل در مقایسه با توانایی های آمریکا ناچیز است.

گانتس همچنین هشدار داد که جبهه داخلی این روزها برای مقابله با تهدیدات ایران و شلیک موشک های ایرانی آمادگی ندارد زیرا توان موشکی ایران بسیار متفاوت تر از قبل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد